به گزارش ایرنا، نادر نجد روز چهارشنبه در نشست کارگروه مدیریت پسماند مراغه با انتقاد از عدم پیگیری مسائل بهداشتی و زیست محیطی اظهار داشت: برخی مدیران شهرستان دراین زمینه قصور می کنند.
وی ادامه داد: وضعیت نامناسب آب و فاضلاب شهری و روستایی زمینه ساز بروز مسائل زیست محیطی و بهداشتی شده که تاکنون اقدام مقتضی در این زمینه از سوی دستگاه های متولی امر انجام نشده و متخلفانی که به اموال عمومی آسیب رسانده اند به دستگاه قضائی ارجاع داده نشده اند.
نجد اضافه کرد: نباید در برابر مسائل بهداشتی و زیست محیطی که با جان و مال مردم سروکار دارند، مماشات و سهل انگاری شود.
وی گفت: برخی واحدهای تولیدی و صنعتی مراغه فاقد تصفیه خانه هستند و بهداشت کاری کارگران تلاشگر و زحمت کش رعایت نمی شود و این در حالی است که به صورت مناسبی این مسائل و مشکلات پیگیری و احصا نمی شود.
وی افزود: در کارخانه ای به دلیل عدم رعایت مسائل بهداشت کاری، کارگران نمی توانند بیش از 2 سال در آن فعالیت کنند از این رو مسامحه در زمینه بهداشت و محیط زیست در محیط کاری و عمومی قابل گذشت نخواهد بود.
معاون عمرانی فرماندار مراغه نیز در این نشست با تاکید بر رسیدگی به مشکلات زیست محیطی شهرستان گفت: مدیران دستگاه های متولی امر، در زمینه پیگیری مصوبات کارگروه ها اهتمام بیشتری داشته باشند.
نقی مسکینی افزود: باتوجه به صدور مجوز طرح ساماندهی زباله گاه مرکزی مراغه، تسریع در اجرای عملیات آن ضروری و حیاتی است.
بخشدار مرکزی مراغه نیز با اشاره به اقدمات انجام شده در زمینه مدیریت پسماندهای روستایی گفت: اکیپ های جمع آوری زباله در روستاهای این بخش فعال هستند.
حکیمه انتظاری افزود: متاسفانه بهورزان دانشکده علوم پزشکی مراغه همکاری و همراهی مناسبی برای فرهنگ سازی در زمینه بهداشت محیط در محیط روستایی ندارند.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست مراغه نیز گفت: مجوز زیست محیطی ساماندهی زباله گاه مرکزی این شهرستان صادر شده و شهرداری موظف به انجام تعهدات زیست محیطی خود در این طرح است.
غلامرضا زارع افزود: در پیگری برخی مسائل زیست محیطی در واحدهای صنعتی برخی ملاحظات اجتماعی و نیز ممانعت هایی از سوی برخی مدیران برای برخورد با متخلفان وجود داشته است.
شهرستان مراغه با حدود 263 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
3077/7487
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.