عباسعلی دامنگیر روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: چالش دفن غیراصولی زباله از استان مازندران در روستاهای اگره و فولاد محله از توابع شهرستان مهدیشهر جدی و نیازمند پیگیری است.
وی خاطرنشان کرد: مرکز بهداشت بخش شهمیرزاد سالانه چندین بار از آب چشمه و سفره های زیرزمینی این مناطق نمونه برداری می کند و براساس آخرین ارزیابی های انجام شده، آب آشامیدنی قابل استفاده در این مناطق بهداشتی و سالم است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان ادامه داد: روزانه ده ها کامیون زباله از مرکز استان مازندران در حوالی روستاهای مرزی شهرستان مهدیشهر انباشت می شود که این امر باعث نارضایتی شدید روستاییان ساکن این مناطق شده است.
وی اضافه کرد: در چند سال گذشته نامه نگاری های قابل توجهی با اداره کل حفاظت محیط زیست استان مازندران برای رفع این چالش انجام شد اما تاکنون برای رفع این چالش اقدام موثری صورت نگرفته است.
دامنگیر تصریح کرد: بر اساس برآوردها شیب زمین در مناطق کوهستانی شمال مهدیشهر به سمت استان مازندران بوده و شیرابه های حاصل از انباشت زباله به سفره های زیرزمینی همان استان نفوذ می کند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان گفت: رفع چالش زیست محیطی در این منطقه نیازمند عزم ملی است و با راه اندازی دستگاه های تصفیه و زباله سوز از انتقال شیرابه به سفره های زیرزمینی جلوگیری می شود.
به گزارش ایرنا، روستاهای فولاد محله و اگره در 90 کیلومتری مرکز استان سمنان قرار دارد و براساس سرشماری نفوس و مسکن 1395، بیش از 500 خانوار و 2 هزار نفر جمعیت دارد.
7339/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.