به گزارش خبرنگار ایرنا حجت الاسلام محمود علیزاده روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان لاهیجان افزود: هر پرونده برای دادگستری به منزله یک بیمار است و ما امانتدار مردم هستیم و به هیچ اداره و نهادی اجازه دخالت در ماموریت ذاتی دادگستری نمی دهیم و در اختیارات هیچ نهاد و اداره ای نیز دخالت نمی کنیم .
وی خاطرنشان کرد: قضات و کارکنان دادگستری تحت هیچ شرایطی تسلیم فشارها نمی شوند و با استقلال پرونده ها را رسیدگی می کنند و اگر کسانی نسبت به عملکرد قضات و دادگستری اعتراضی داشته باشند، مسیر جداگانه ای برای پیگیری آن توسط قانون مشخص شده و می توانند آن مسیر را طی و شکایت و اعتراض خود را از مجاری قانونی مشخص پیگیری کنند .
وی اظهار داشت: دادگستری به عنوان یکی از قوای سه گانه کشور انجام وظیفه می کند و وظایف خود را تحت نظر ولی فقیه انجام می دهد و کاملا در کار خود مستقل است .
رئیس دادگستری لاهیجان با اشاره به اینکه امسال به دلیل مشکلات جامعه دچار چالش های زیادی بودیم ، اظهار داشت: این مشکلات در پرونده مهریه ها، ساخت و سازها و دربخش املاک بیشتر نمود دارد که باید به آن ها به عنوان آسیب توجه شود.
وی به قانون پیش فروش ساختمان و مشکلات ناشی از عدم اجرای آن اشاره کرد و گفت: این قانون در سال 89 تصویب شد و آیین نامه اجرایی آن در سال 95 ابلاغ شده ولی اجرای این قانون دچار آسیب شده و اجرا نشدن آن در شهر مشکلاتی را برای شهروندان ایجاد کرده است.
وی یادآور شد: این قانون تکلیف کسانی که زمین دارند و آن را برای ساخت و ساز در اختیار سازندگان قرار داده اند ، مشخص و حل کرده و اگر همه مسئولان همت مضاعف بخرج دهند تا این قانون اجرا شود، بسیاری از معضلات رفع خواهد شد.
لاهیجان در 40 کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع است.
2007/ 6029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.