مدیر بنیاد مسکن فومن با اشاره به وضعیت مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی روستایی اظهار کرد: در سطح شهرستان فومن تا امروز حدود ۶۰۰۰ واحد مسکونی روستایی و شهری (شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت) مقاوم‎سازی شده و از تسهیلات ویژه نوسازی و بهسازی مسکن استفاده کرده‎اند.

به گزارش ایلنا از فومن، مهدی عفتی مدیر بنیاد مسکن فومن با بیان اهمیت نامگذاری 5 دیماه تحت عنوان روز ملی ایمنی در برابر زلزله و بلایای طبیعی ضمن اشاره به زلزله اخیر کرمانشاه گفت: اگر رعایت مقررات ملی و مقاوم سازی در کرمانشاه صورت نمی گرفت شاهد تراژدی غمناکتری از تراژدی بم و رودبار بودیم گرچه متاسفانه تعدادی از هموطنان در زلزله اخیر نیز جانشان را از دست دادند اما در مقایسه با زلزله های پیشین(بم و رودبار)  شاهد ضمانت رعشایت قوانین و مقررات ملی در حفظ جان و ایمنی ساختمان ها بودیم.

این مسئول با بیان اینکه زلزله بدرستی قابل پیش‌بینی نیست و باید به گونه‌ای زندگی و محیط خود را آماده کنیم تا در صورت بروز این حادثه، شاهد کمترین آسیب و خسارات باشیم.

وی خاطرنشان کرد: بنیاد مسکن برای مقابله با تهدید سوانح طبیعی، عملیات پیشگیری پیش از وقوع سانحه را با اجرای طرح ویژه بهسازی و نوسازی سکونت گاههای آسیب‌پذیر روستایی و همچنین بازسازی مناطق سانحه‌دیده پس از وقوع سانحه را در دستور کار خود قرار داده است.

وی در زمینه وضعیت مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی، اظهار کرد: در سطح  شهرستان فومن تا امروز حدود۶۰۰۰واحد مسکونی روستایی و شهری( شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت)مقاوم‎سازی شده و از تسهیلات ویژه نوسازی و بهسازی مسکن استفاده کرده‎اند.

وی تصریح کرد: امیدواریم با ترویج فرهنگ مقاوم سازی ساخت و ساز ها در مناطق روستایی، این میزان افزایش یابد.

وی با بیان اینکه بافت‌های فرسوده به دلیل نداشتن زیرساخت مناسب و عدم استحکام لازم در معرض مخاطره جدی هستند، تاکید کرد باید مقاوم‌سازی این بافت‌ها را جدی گرفت تا در زمان وقوع زلزله شاهد مخاطرات و آسیب های کمتری باشیم.
  عفتی در ادامه بیان داشت: با گرامیداشت این روز و تقدیر از همه افرادی که در این امر خطیر تلاش می کنند سعادت، سلامتی واعتلای نام میهن اسلامی و ملت بزرگوار ایران را از درگاه خداوند متعال مسئلت دارم.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.