به گزارش ایرنا، فعالان اجتماعی شهر ساحلی بندرانزلی که در قالب گروه طرح 9 در ابتدای پاییز با جمع آوری لوازم التحریر برای دانش آموزان بی بضاعت جمع کثیری از فرزندان شهرشان را با لبخندی بر لب راهی مسیر تحصیل علم و دانش کرده بودند این بار با دعوت از سالمندان و کودکان اوتیسم در جشن شب یلدا ثابت کردند که کز محنت دیگران بی غم نیستند .
پیرمردان و پیرزنانی که اگرچه غبار گذشت ایام بر چهره شان نشسته و از جور زمانه قطار زندگیشان در ایستگاه خانه سالمندان متوقف شده ولی همواره منتظرند که کسی درب آسایشگاه را بکوبد و حتی به اندازه دیدار و دلجویی کوتاه از آنان، یادی کند اما آنچه که دل این سالمندان را خرسند می کند دیدار عزیزانشان و حضور درکنار آنان است و همواره این شعر را بر لب دارند که تورا من چشم در راهم .
کودکان اوتیسم نیز در این مراسم با وجود همه محدودیت ها و مشکلات جسمی با اجرای نمایش بر روی صحنه تشویق حاضران در مراسم را از آن خود کردند.
این جشن بدون حمایت مالی هیچ نهاد دولتی و تنها با همت گروه طرح 9 و حمایت همه جانبه شهروندان و البته با همکاری یکی از هنرمندان عرصه تئاتر این شهر ساحلی که در کسوت رییس اداره ارشاداسلامی بندرانزلی فعالیت می کند در سالن ارشاد این شهر برگزار شد.
در حالی که ،دستگاه های اجرایی برای برگزاری کوچکترین مراسم به دنبال تامین اعتبار و تخصیص بودجه برای انجام امور فرهنگی شان هستند اما این گروه مردمی ثابت کرد حتی با دست خالی هم می شود از دریا ماهی گرفت و بر سفره یلدا گذاشت.
یکی از آیین های شب یلدا حافظ خوانی در این شب به یادماندنی است که این بار به شکلی متفاوت در این جشن اجرا شد و استاد رضا شکرگزار پس از بیست سال دوری از صحنه ، به صورتی تاثیرگذار پای در صحنه گذاشت و پس از دکلمه ابیاتی از دیوان لسان الغیب، آن اشعار را با آوازی زیبا به شهروندانش هدیه کرد.
یکی دیگر از لحظات زیبای این جشن ، تقدیر از تلاش و زحمات هنرمند پیشکسوت هنر آواز بندرانزلی سید حسین قوامی آبکنار با بریدن کیک تولدش در شب یلدا بود و تقدیری به شایستگی از این هنرمند بومی شهرساحلی انزلی انجام شد.
بندرانزلی در 40 کیلومتری غرب مرکز گیلان واقع است.
7471 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.