محمد جوروند روز دوشنبه در نشست شورای اداری شهرستان شوش در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان افزود: هفته گذشته، هفته فرهنگی در ایذه برگزار شد و هفته آینده در شهرستان شوش برگزار می شود.
وی هدف از اجرای این هفته فرهنگی را شادابی، نشاط و ارتقای فرهنگی استان خوزستان عنوان کرد و گفت: امید است با استفاده از توانمندی ها و ظرفیت های شوش هفته فرهنگی این شهرستان در سطح خوبی برگزار شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان شاخصه فرهنگ مداری را لازمه توسعه زیربنایی در ابعاد مختلف دانست و افزود: هر بعد توسعه و هر نگرشی دارای یک پیوست فرهنگی است.
فرماندار شوش نیز در این نشست گفت: سه رویکرد نگاه به فرهنگ، شناخت فرهنگ و توجه به فرهنگ باید در هفته فرهنگی شوش لحاظ شود.
عدنان غزی با اشاره به پیشینه تاریخی و فرهنگی شهرستان شوش بر لزوم معرفی بیشتر جاذبه های فرهنگی این شهرستان تاکید کرد و افزود: باید در قالب برگزاری جشنواره و هنرهای نمایشی علاوه بر جذب بیشتر گردشگر، نشاط و شادابی در سطح شهرستان ایجاد شود.
وی اظهار داشت: هفته فرهنگی در موضوعاتی مانند قرآن و نهج البلاغه، جشنواره شتر واسب، فرهنگ وهنر و شعر با گویش های فارسی، لری وعربی برنامه ریزی شده است.
فرماندار شوش افزود: هفته فرهنگی از 25 آذرماه شروع و به مدت یک هفته در سطح شهرستان اجرا خواهد شد.
وی از تشکیل چندین کمیته تخصصی پیرامون این هفته خبر داد و گفت: هفته فرهنگی و اجتماعی باعث آشنایی مردم با توانمندی های دستگاه های اجرایی و سازمان های مردم نهاد می شود.
شهرستان شوش با داشتن ظرفیت های فراوان در زمینه گردشگری، اقتصادی و فرهنگی سالانه پذیرای گردشگران فراوانی از داخل وخارج کشور است.
7280/3022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.