استاندار خوزستان گفت: هفته های فرهنگی در تمام شهرستان های خوزستان برگزار خواهد شد و در ابتدا از ایذه آغاز خواهیم کرد. حضور شهردار اهواز، فرمانداران و ارائه گزارش عملکرد الزامیست.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اهواز، عصر امروز سه شنبه ۱۳ آذرماه، غلامرضا شریعتی در جلسه ستاد ساماندهی جوانان که در سالن شهید رجایی استانداری برگزار شد، اظهار کرد:  معیار و معنی هویت تنها منحصر به قوم، قبیله، طایفه، اقلیم  و نژاد نمی شود.

وی افزود: امروزه با پیشرفت روز افزون تکنولوژی و تنوع نیازهای فرهنگی و اجتماعی معیار و معنی هویت نیز در حال دگرگونی و پویایی است.

استاندار خوزستان با اشاره به این نکته که موضوع هویت در فرایند رسیدن به جامعه ای پویا بر کسی پوشیده نیست، تصریح کرد: شکل گیری شخصیت در دوران نوجوانی اگر با آرامش روحی و متناسب با مقتضیات زمان نباشد، در بزرگسالی نوجوان را دچار نوسان و تزلزل خواهد کرد.

شریعتی ضمن تاکید بر لزوم ایجاد تعامل بین نسل ها بیان کرد: شکاف های بین نسلی و عدم ارتباط گیری نسل های پیشین و کنونی باعث می شود جامعه با بی هویتی و یا کمرنگ  شدن هویت مواجه شده و تزلزل نسلی و مشکلات عدیده که در مقاطعی با آن مواجه هستیم بوجود بیاید.

وی ادامه داد: تقویت روحیه کمال جویی و حقیقت یابی جوانان، اجتناب از حاشیه های کاذب و حمایت از آثار تولیدی آنان می تواند به بحث های هویتی جامعه و تراوشات و تولیدات آنها در عرصه های مختلف علمی فرهنگی هنری کمک کند و در صورت توجه کردن به این مهم، در شکل گیری هویتی نقش به سزایی خواهد داشت.

استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: انتظار داریم حوزه های اجتماعی و مراکز علمی دانشگاهی برای ترسیم نقشه راه کمک کنند؛ چرا که جامعه ما جوان و پویا است و خطر هویت در جامعه ملموس است.

وی ضمن تاکید بر تلاش برای اصلاح و پر کردن شکافها ی بین نسلی، اظهار کرد: در صورت اصلاح این امر ضایعات آن به حداقل رسیده و اگر در این مسیر حرکت نکند، با توجه به ضایعاتی که در کمین ما هست، جامعه با تلاطم مواجه خواهد شد.

استاندار خوزستان گفت: انتظار داریم مدیرکل ورزش وجوانان استان خوزستان از تجارب و داشته های علمی دانشگاهها و علما استفاده کرده و به نحوی برنامه ریزی و طراحی کند که برای رسیدن به جامعه پویا و هویت بخشی به آن جامعه مفید واقع شود و بتواند عقب ماندگی های گذشته و حال را جبران کند.

وی ضمن تاکید حضور جدی  مدیران و فرمانداران گفت: باید در خصوص  چرایی عدم حضور شهردار اهواز  سوال شود و فرمانداران ماهانه ستاد ساماندهی جوانان را تشکیل داده و گزارش دهند.

شریعتی در خصوص استفاده دستگاهها از ظرفیت سازمان های مردم نهاد تشریح کرد: دستگاه های اجرایی از ظرفیت سمن ها استفاده کنند، همچنان که تاکید دولت بر افزایش سازمان های مردم نهاد در حوزه جوانان بوده فرمانداران باید کمک  کرده و شرایط را فراهم کنند تا جوانان با علاقه به سمت تشکیل سازمان های مردم نهاد حرکت کنند و در این زمینه هم عقب ماندگی های استان جبران شود.

استاندار خوزستان در پایان اشاره کرد: هفته های فرهنگی در تمام شهرستان های استان برگزار خواهد شد. ابتدا از شهرستان  ایذه شروع و تا پایان سال در تمام شهرهای استان اجرا خواهد شد.

وی افزود: هر کدام از این برنامه ها به مدت حدود ۱۰ روز اجرا می شود که همکاری دستگاه های مختلف برای پویایی و نشاط جوانان در این برنامه نقش مهمی دارد.

WhatsApp Image 2018-12-04 at 10.03.10 PM

WhatsApp Image 2018-12-04 at 10.03.10 PM(2)

WhatsApp Image 2018-12-04 at 10.03.10 PM(3)

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.