به گزارش خبرنگار ایرنا امام جمعه لاهیجان روز پنجشنبه در این مراسم گفـت: خیران و بزرگان شهرستان نقش مهمی در استان و کشور داشته اند و مردم سراسر کشور از کار خیر آنان استفاده برده اند که دکتر حکیم زاده بنیانگذار کهریزک تهران نمونه ای از این افراد هستند.
حجت الاسلام مهدی صدیق افزود: در بیمارستان ها، بهزیستی ، آموزش و پرورش و مراکز عمومی کمبودهایی وجود دارد که خیران می توانند به این نیازها پاسخ دهند و به دردهای دردمندان التیام ببخشند.
وی اظهارداشت:بیمارستان 22آبان لاهیجان 17دستگاه دیالیز دارد که 9دستگاه خراب شده و از هشت دستگاه بقیه نیز هفت دستگاه فرسوده است که خیران می توانند برای خرید دستگاه دیالیز و کمک به بیماران دردمند به این بیمارستان کمک نمایند.
صدیق تصریح کرد: براساس آیات و روایت اسلامی نقش خیران از جنبه انسانی و معنوی و رفع نیازهای عمومی و مردم دردمند بسیار با ارزش است و کار خیر و خیران جایگاه بالایی در دین اسلام دارند.
معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری شهرستان لاهیجان نیز گفت: خیرین در شهرستان لاهیجان کارهای متعدد و بزرگی را انجام داده و ده ها کار را نیز در حال انجام دارند.
نورالله اکبری افزود: ده ها خیر در این شهرستان ، هزینه های افراد بی بضاعت تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی را بر عهده دارند و واقفانی در این شهرستان کارهای بزرگ انجام می دهند که از جمله آنها اخیرا یک بانوی خیر زمینی به ارزش 10میلیارد تومان را در شهر لاهیجان برای ساخت مرکز درمانی وقف کرده است.
وی اظهارداشت: در لاهیجان 300خیرشناسایی شده که در این همایش بصورت نمادین از چند تن از این خیرین تجلیل بعمل آمد و در عین حال برای انجام کارهای خیر عام المنفعه به آنها اعلام نیاز و از آنها استمداد طلبیده شد که به نیازهای اساسی جامعه پاسخ داده و از عملکرد جزیره ای پرهیز شود.
در این مراسم همچنین شجاع الدین طایفه یکی از معتمدان لاهیجان به ارزش فعالیت های خیر اشاره کرد و گفت: برای انجام کارهای خیر حضور در مراکز درمانی و مکان های عمومی و دیدار و آشنایی از نزدیک می تواند بسیار مهم باشد و چه بسا انسان های دردمند ممکن است به حضور دیگران نیار بیشتری داشته باشند تا کمک های مالی و نیازهای عاطفی حضور فیزیکی خیران را بیشتر ضروری می سازد.
وی افزود: با تکمیل شدن بیمارستان پیروز بیمارستان 22آبان لاهیجان به این بیمارستان انتقال داده می شود اما در بیمارستان 22آبان 140بیمار تالاسمی وجود دارند که در بیمارستان پیروز هیچ جایی برای آن ها در نظر گرفته نشده است .
در مراسم تجلیل از خیران لاهیجان از نیکوکاران شهرستان ازجمله محمدتقی محیطی ، جلال راستگو، کیومرث بازرگان ،علیرضا عیوضی ، محمدرضا وارسته ، چایچی ، روشن بهار ، دکتر پیروز اهدا کننده زمین بیمارستان در حال ساخت پیروز ، پورخصالیان خیر مدرسه ساز که بیش از 15میلیارد تومان صرف مدرسه سازی در این شهرستان کرده ، با اهداء لوح سپاس تقدیر بعمل آمد.
لاهیجان در 40 کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع است.
6029/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.