به گزارش روابط عمومی دانشگاه گیلان به خبرگزاری ایرنا، فائقه عبدالهیان دانش آموخته مقطع دکتری رشته زبان و ادبیات فارسی این دانشگاه با طرح ساختار روایی فیلمنامه داستانی، رتبه دوم پژوهش های کاربردی را در جشنواره جوان خوارزمی به خود اختصاص داد.
بیستمین دوره جشنواره جوان خوارزمی از سوی سازمان پژوهش ‌های علمی و صنعتی ایران و وزارت بهداشت به منظور معرفی طرح‌های برتر پژوهشگران جوان در بخش‌های دانش‌آموزی و دانش‌پژوهان جوان برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه گیلان، شبنم شهریاری دانشجوی ترم ششم رشته نقاشی دانشگاه گیلان نیز به عنوان نفر اول چهارمین دوسالانه نقاشی گیلان انتخاب شد.
چهارمین دوسالانه نقاشی گیلان به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان و با همکاری انجمن هنرهای تجسمی استان با هدف ایجاد بستر برای بروز و ظهور خلاقیت های هنری و انتقال پیام هنرمندان استان در نگارخانه مارلیک مجتمع فرهنگی و هنری خاتم الانبیا (ص) برگزار شد.
در ابتدا ٦٣٩ اثر از ١٥٥ هنرمند مورد داوری اولیه قرار گرفت و ٥٦ اثر از ٥١ هنرمند برای نمایش عمومی در نمایشگاه چهارمین دو سالانه نقاشی گیلان انتخاب شد.
بر اساس آخرین آمار، در زمان حاضر بیش از 18 هزار دانشجو در دانشگاه گیلان در رشته های مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری مشغول به تحصیل هستند، این دانشگاه دارای بیش از 600 عضو هیات علمی است.
دانشگاه گیلان به عنوان دانشگاهی جامع و بزرگترین دانشگاه شمال کشور دارای دانشکدهای ادبیات و علوم انسانی، علوم پایه ، علوم کشاورزی، فنی، تربیت بدنی و علوم ورزشی ، منابع طبیعی، هنر و معماری، علوم ریاضی و دانشکده فنی و مهندسی شرق گیلان است.
دانشگاه گیلان همچنین پژوهشکده گیلان شناسی، مرکز آموزش های الکترونیکی (مجازی) و یک پردیس دانشگاهی دارد.
7286/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.