به گزارش ایرنا، حجت الاسلام حمیدرضا حنان روز یکشنبه در دیدار با مدیرعامل انجمن موسیقی ایران در محل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان افزود: این مجوزها منجر به اجرای بیش از یکهزار و 500 نوبت کنسرت موسیقی پاپ ، محلی و سنتی شد.
وی تاکید کرد: هیچ یک از این کنسرت ها با حاشیه های متداول همراه نبوده که این موضوع نشانگر فرهنگ بالای مردم لرستان در زمینه هنر موسیقی است.
وی با اشاره به ظرفیت های ویژه هنر موسیقی در انتقال پیام های عاطفی، احساسی و عرفانی گفت: هنر بهترین ابزار برای انتقال پیام است و موسیقی از ویژگی خاصی برخوردار بوده که آن را از سایر رشته های هنری متمایز می نماید.
حجت الاسلام حنان افزود: لرستان از ظرفیت موسیقایی بالایی برخوردار است و بخش درخشانی از شناسنامه فرهنگی و هنری این استان به موسیقی محلی اختصاص دارد.
وی اظهار داشت: به همین دلیل حمایت از موسیقی در جنبه های مختلف پاپ، محلی و سنتی از مهمترین وظایف اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان است.
حجت الاسلام حنان ادامه داد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در برگزاری رویداد های مختلف فرهنگی، هنری و قرآنی درخشش بسیاری داشته که همگی به واسطه تلاش اصحاب فرهنگ، هنر و جامعه قرآنی استان و با حمایت های مردمی صورت گرفته است.
مدیر عامل انجمن موسیقی ایران نیز گفت: سرزندگی و نشاط موجود در فضای فرهنگی و هنری استان بیانگر حمایت موثر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است.
علی ثابت نیا افزود: هنر موسیقی، موجب ایجاد آزادگی در هنرمند می شود که همین موضوع زمینه ساز خلق آثار ماندگار موسیقی می شود که البته این موضوع در خصوص سایر رشته های هنری نیز صادق است.
وی تصریح کرد: یکی از مهمترین اولویت های کاری انجمن موسیقی ایران، حمایت، ثبت و ضبط موسیقی نواحی است که در این راستا باید قدردان پژوهشگران این عرصه باشیم.
وی گفت: برگزاری جشنواره های موسیقی نباید به اجرا خلاصه شده بلکه باید نگاه فرهنگ سازانه به آن داشت تا از ماندگاری و تاثیر بیشتری برخوردار شود.
7269/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.