به گزارش خبرنگار ایرنا مسابقات هفت سنگ جمهوری آذربایجان و آستارا عصر دوشنبه در رده سنی بزرگسالان و نوجوانان با پیروزی تیم آستارا با مربیگری سحر عزیزی و امتیاز 37 بر 36 پایان یافت.
رئیس فدراسیون ورزش های بومی محلی جمهوری آذربایجان در آئین افتتاحیه این مسابقات گفت: ورزش های بومی محلی نظیر هفت سنگ، باعث نزدیکی فرهنگ ها و رسوم ملت های ایران و آذربایجان می شود و باید تقویت شود.
خانلار قربان اف افزود: جمهوری آذربایجان آمادگی برگزاری بازی های مشترک بومی محلی را دارد و تیم های ایران می توانند در طول سال با هدف توسعه مراودات ورزشی در کشور ما حضور پیدا کنند.
معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار آستارا هم در این آئین گفت: اهمیت بازی‌های بومی و محلی در حفظ و بقای خرده فرهنگ‌های کشورها زیاد است و مسئولان و مدیران فرهنگی باید در سیاست‌گذاری‌های کلان و خرد، به این مقوله نگاه ویژه داشته باشند.
سامان ساسانیان ادامه داد: احترام به قانون، مسئولیت‌پذیری، تمرین هم‌افزایی و کارگروهی، احترام به حقوق دیگران، مدیریت رفتار و برتری جویی در این بازی‌ها گنجانده شده است.
رئیس اداره ورزش و جوانان آستارا هم گفت: باید تنوع فعالیت ورزشی را برای بانوان فراهم کنیم تا با فعالیت در رشته های مختلف، سلامت جسمی و روحی خود را ارتقا دهند.
وحید خاصی پور افزود: به مناسبت دهه مبارک فجر مسابقات بین المللی کاراته ایران و آذربایجان در شهرستان آستارا برگزار خواهد شد.
در ادامه این بازی از بازیکنان هر دو تیم تجلیل شد.
بازی بومی و ایرانی هفت سنگ با روی هم گذاشتن هفت تکه سنگ صاف و با حداقل چهار بازیکن از هر تیم اجرا می شود و یک تیم برای حفظ سنگ ها و تیم دیگر برای فروریختن آنها با توپ تلاش می کند و تیم برتر در کوشش برای بقای ستون سنگی مشخص می شود.
بندر مرزی آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع و سه هزار و 500 ورزشکار در آن ساماندهی شده است.
7105 / 7124/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.