به گزارش ایرنا حمیده ماحوزی در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان کنگان با بیان این مطلب افزود: بازی های رایانه ای غیرمجاز موجب تزلزل در خانواده ها و انحراف نوجوانان و جوانان شده و همه بویژه خانواده ها باید با حساسیت مراقب آثار مخرب این گونه سرگرمی های مخرب و خطرناک باشند.
وی یادآورشد: هم اکنون 85 درصد از جمعیت 23 میلیونی کاربران در فضای مجازی کشور نوجوانان و جوانان هستند برهمین اساس نظارت بر محتوای بازی های عرضه شده در بازار ضروری است.
ماحوزی بااشاره به شرایط خاص شهرستان کنگان بدلیل میزبانی از صنعت گفت: هجوم خرده فرهنگ ها ، فرهنگ بومی کنگان را تهدید می کند که باید برای آن چاره اندیشی کرد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر اظهارداشت: مصوبات شورای فرهنگ عمومی حکم قانون دارد و باید از این ظرفیت بالا استفاده صحیح و اصولی شود.
امام جمعه و رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان کنگان نیز گفت: بانک اطلاعاتی نخبگان این شهرستان ساماندهی شود.
حجت الاسلام محمود محمودی افزود: نخبگان نقشی اساسی در جامعه دارند .
وی در خصوص مراسم ختم اموات گفت: کم کردن زمان ختم اموات یک خواسته عمومی است که باید با عزم همگان نهادینه شود.
محمودی باشاره به طولانی شدن مدت زمان آیین های عروسی ها تا پاسی از شب افزود: به فتوای تمام مراجع عظام و در تمام ادیان و مذاهب آزار رساندن حرام است و مراسم باید بگونه ای باشد که موجب رنج دیگران نباشد.
نایب رئیس شورای فرهنگ عمومی کنگان نیز گفت: فرهنگ عمومی یک موضوع بسیار مهم در جامعه است و آن را می توان به عنوان زیربنای همه ی فعالیت های اجتماعی، سیاسی، اقتصادی جامعه نام برد.
فتح الله نوروزی افزود:خانواده به عنوان نخستین نهاد موجود در جامعه نقش بسیار موثری در سبک زندگی افراد و فرهنگ عمومی ایفا می کند و باید به این نهاد به طور ویژه توجه شود.
وی یادآورشد:برگزاری تفریحات سالم برای نسل جوان، تقویت فضای نشاط و شادابی درجامعه، برگزاری تریبون آزاد و پرداختن به مسائل مختلف جامعه با ساختار قانونمند نقشی اثرگذار در کاهش آسیبهای اجتماعی خواهد داشت.
7208/6045
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.