گزارش روز یکشنبه روابط عمومی فرمانداری ماسال به ایرنا حاکیست؛ قربانعلی محمدپور در جلسه کارگروه پسماند شهرستان با بیان اینکه امروز مشکلات زیست محیطی استان و کشور بر کسی پوشیده نیست، افزود: آنچه که بیشتر محیط زیست استان را تحت تاثیر قرار داده؛ ورود سالیانه 35 میلیون گردشگر به استان است که به طور طبیعی میزان تولید زباله استان هم افزایش می یابد به طوری که روزانه حدود دو هزار و 600 تن زباله در استان تولید می شود و این زباله نیز با بدترین وضعیت زیست محیطی دفع می شود.
محمدپور اضافه کرد: برای حل معضل پسماند استان ، سه کارخانه کمپوست در لاکان، تالش و لاهیجان در حال راه اندازی است.
وی با انتقاد از وضعیت تفکیک زباله در شهرهای ماسال و شاندرمن در زمینه تفکیک زباله از مبدا گفت: در حالی که میانگین تفکیک زباله در شهرهای استان 40 درصد است اما این میزان در دو شهر ماسال و شاندرمن در خوشبینانه ترین حالت 17 درصد است که بسیار پائین است.
وی با تقدیر از پروژه پاکسازی ییلاقات ماسال از زباله گفت: اجرای مناسب پروژه پاکسازی ییلاقات ماسال موجب شده این پروژه در سطح کشور زبانزد شود و امیدواریم این پروژه همچنان تداوم داشته باشد.
مدیرکل محیط زیست گیلان با اشاره به پروژه احداث زیستگاه حفاظتی - گردشگری مرال تصریح کرد: با توجه به محدودیت مالی دولت، در صورتی که بخش خصوصی کارآمد به ویژه در سطح بومیان منطقه وجود داشته باشد، آمادگی داریم این پروژه را به بخش خصوصی واگذار کنیم.
محمد پور همچنین با اشاره به معضل سگ های ولگرد به ویژه در شهر ماسال، گفت: شهرداری ها باید بر اساس تفاهمنامه های ابلاغی با مشارکت دامپزشکی نسبت به عقیم سازی سگ های ولگرد اقدام کنند و از مسئولان شهری انتظار می رود که این موضوع را در اولویت کاری قرار دهند.
شهرستان ماسال با دو بخش مرکزی و شاندرمن، در 45 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع است.
7296/2007/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.