به گزارش خبرنگار ایرنا، رضا اسلامی روز پنجشنبه در مراسم آغاز طرح زمستانه پلیس و دستگاه های امداد و نجات و راهداری استان در رشت افزود: این آمار نشاندهنده آن است که از سوی برخی دستگاه ها در مقوله هدایت و مسیر درستی که آب رودخانه ها باید طی کند، کم کاری صورت می گیرد.
وی خاطر نشان کرد: این کم کاری باعث از بین رفتن نیروی انسانی و منابع ما می شود و خسارت ها و هزینه سنگینی را بر مردم گیلان و ملت ایران تحمیل می کند.
اسلامی با بیان اینکه مقوله سیل علاوه بر موارد یاد شده ، مشکلات اقتصادی را نیز بدنبال دارد، ادامه داد: این سیل موجب آسیب به زیر ساخت های استان شده و اشتغال نیز لطمه می خورد.
وی گفت: داشتن برنامه زمانبندی می تواند موثر باشد چرا که در بحث آمار ما سیر صعودی خسارت ها را داریم که نشاندهنده نیاز رودخانه ها به لایروبی است.
اسلامی با بیان اینکه این استان بدلیل چند اقلیم بودن کوهپایه و کوهستان عملکرد ظریفی را در زمان های بحران ناشی از وضعیت جوی می طلبد، بر اهمیت دستگاه های مربوطه در زمان بحران در راه ها تاکید کرد و گفت: راه ها یکی از مولفه ها در پیشرفت و توسعه کشورها هستند و این امر بیانگر ضرورت صیانت صحیح از راه هاست.
وی تامین نمک، شن و ماسه، تعمیرات ماشین آلات راهداری و هماهنگی با هواشناسی را از جمله اقدامات لازم برای زمان بارش ها ذکر و بیان کرد: اداره کل بحران براساس وظیفه ای که دارد، پا به پای دستگاه ها در عرصه میدانی حضور خواهد داشت.
طرح آغاز زمستانه پلیس، راهداری و دستگاه های امداد و نجات گیلان از امروز ( 22 آذرماه ) آغاز شده و تا 22 اسفند ادامه دارد.
7296/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.