به گزارش خبرنگار ایرنا ولی داداشی عصر یکشنبه در آئین تجلیل از دانشجویان نمونه دانشگاه پیام نور آستارا در سالن اجتماعات این دانشگاه افزود: برای پژوهش های علمی باید بودجه و اعتبار مناسب به دانشگاه ها داده شود تا پژوهش به تقویت زیرساخت های توسعه کشور کمک کند.
وی اظهار کرد: دانشجو باید با روحیه مطالبه گری، مسائل و مشکلات جامعه را در حوزه های مختلف پیگیری کند و پژوهش برای دانشجویان ضروری است.
داداشی بیان کرد: تاکنون از ایده ها و طرح های دانشجویان برای عمران و آبادانی کشور به خوبی استفاده نشده اما در آستارا این ظرفیت فراهم است.
رئیس مجمع نمایندگان گیلان گفت: بنا به تاکید مقام معظم رهبری روز دانشجو به عنوان نماد مخالفت با آمریکا و سلطه باقی خواهد ماند و دانشجویان گذشته، سایه سنگین استکبار را تحمل نکرده و در دفاع از ارزش های اسلامی قیام کردند.
امام جمعه آستارا هم در این آئین گفت: مهم ترین وظیفه دانشجو علم آموزی، تحقیق، کمک به تحقق تمدن اسلامی، ترویج آرمان های انقلاب اسلامی و افزایش بصیرت، آگاهی سیاسی و دینی است و باید به آگاهی جامعه و فسادستیزی اقدام کنند.
حجت الاسلام کاظم حافظ نیا اضافه کرد: دانشجویان باید با خودداری از ابزار دست حزب‌ها و جناح‌های سیاسی شدن، در کنار کسب فضائل اخلاقی به علم و دانایی ارزش دهند.
علی آصفی رئیس دانشگاه پیام نور واحد آستارا هم گفت: 16 آذر یادآور رشادت دانشجویان در برابر تیرهای استعمار دشمن و فریاد ضد استکباری ملت ایران در مقابل جهانیان است.
وی ادامه داد: بین المللی شدن دانشگاه پیام نور آستارا در وزارت علوم مطرح شده و در آستانه صدور مجوز است و در سال گذشته سیستم گرمایشی، محوطه، آسانسور و سر در دانشگاه با هزینه ای بالغ بر پنج میلیارد ریال ایجاد و تکمیل شد.
وی افزود: افزایش رشته های کارشناسی ارشد و ساخت سالن ورزشی در محوطه دانشگاه ضروری است و امیدواریم در یک سال آینده محقق شود.
تعدادی از دانشجویان نمونه حوزه های علمی و فرهنگی دانشگاه پیام نور آستارا در این آئین تجلیل شدند.
دانشگاه پیام نور آستارا در چهار طبقه به مساحت 14 هزار و 320 متر مربع با 13 رشته کارشناسی، یک رشته کارشناسی ارشد، یک هزار و 140دانشجو، هفت عضو هیات علمی، بیش از 100 استاد و 14 نیروی انسانی فعالیت می کند.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع است.
7105 / 7124 / 2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.