به گزارش ایرنا، حجت الاسلام علی خاتمی روز یکشنبه در دومین جلسه شورای زکات استان افزود: هم اکنون همکاری بسیار خوب بین بخشی در جمع آوری زکات استان وجود دارد و از طرفی بیان احکام از سوی روحانیون نتایج بهتری دارد و این گروه در ترویج فرهنگ این فریضه موثر هستند.
وی یادآوری کرد: مقام معظم رهبری در ارتباط با زکات و ظایف این بخش تاکید فراوانی داشتند و برای گسترش فرهنگ زکات باید اقدامات بیشتری انجام شود.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان خاطرنشان کرد: هدایت پایان نامه های دانشجویی و بهره گیری از ظرفیت های دانشگاهها نیز در ترویج بیشتر فرهنگ زکات موثر خواهد بود.

*** 500 پروژه با پیشرفت فیزیکی 10 تا 90 درصدی در استان زنجان وجود دارد
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان گفت: هم اکنون 500 پروژه بین 10 تا 90 درصد پیشرفت فیزیکی در این استان وجو دارد که تکمیل آنها به اعتبارات 10 سال بخش عمرانی نیاز دارد.
شهرام طهماسبی افزود: بر این اساس می توان از ظرفیت های بخش زکات برای اجرای پروژه ها در همان روستاها استفاده کرد و این در حالی است که پروژه های نیمه کاره زیادی در سطح کشور و این استان وجود دارد که به اعتبارات زیادی نیاز دارد.
وی اظهار کرد: هم اکنون پروژه های مختلفی در روستاها در حال احداث است و از طریق منابع زکات می توان آنها تکمیل کرد.

*** جمع آوری 7.5 میلیارد تومان زکات طی 9 ماهه امسال
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان نیز ادامه داد: در 9 ماهه امسال 7.5 میلیارد تومان زکات در این استان جمع آوری شد که 106 درصد تحقق برنامه و 85 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است.
هدایت صفری افزود: طی سال گذشته 7.5 میلیارد تومان زکات در این استان جمع آوری شد و این میزان سال ماقبل سال آن پنج میلیارد و 700 میلیون تومان بود که میزان زکات جمع آوری شده سال گذشته در مقایسه با سال 94 رشد قابل توجهی داشته است.
وی بیان کرد: طبق توافقنامه مقرر شده که امسال 9میلیارد و 400 میلیون تومان زکات در این استان جمع آوری شود که 9 ماهه امسال نزدیک به 7.5 میلیارد تومان جمع آوری شده است.
این مسئول ادامه داد: بر اساس بخشنامه شورای عالی زکات کشور 60درصد درآمد این بخش به نفع محرومان و نیازمندان هزینه و 40 درصد برای پروژه های عمرانی صرف شود که در این استان این رقم 65 درصد برای نیازمندان و 35 درصد برای پروژه های عمرانی صرف شده است.
وی اظهار کرد: از مجموع زکات جمع آوری شده استان 38 درصد مربوط به زکات فطره و مابقی زکات واجب و مستحب بوده و برای گسترش این فریضه شورای زکات در تمامی شهرستان ها نیز با محوریت ائمه جماعات تشکیل شده است.
وی خاطر نشان کرد: علاوه بر آن 1630 عامل زکات با دبیرخانه شورای زکات و 54 روحانی نیز به عنوان مبلغ فعالیت می کنند.
به گزارش ایرنا، هم اکنون 22 هزار و 500 خانوار با جمعیت 39 هزار نفر از خدمات مستمر و غیرمستمر کمیته امداد استان زنجان برخوردار هستند و این تعداد شامل 13 هزار زن سرپرست خانوار ، 17هزار سالمند ، 3 هزار و 700 دانشجو و دانش ‌آموز و 659 بیمار خاص و سرطانی است.
7320/6085
خبرنگار: اعظم شامی ** انتشار: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.