به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد انزلی به ایرنا، مجید فاتحی بهره برداری از بزرگترین مرکز تفریحات دریایی برای بانوان و آقایان، ساخت بزرگترین اسکله تفریحی و گردشگری دریایی، احداث مرکز همایش ها و نمایشگاه های بین المللی منطقه، بهره برداری از مجموعه ورزش های ساحلی قایقران و ساخت مجموعه گردشگری- تفریحی آکواریوم توسط سرمایه گذار خارجی بخش خصوصی از جمله اقدامات این سازمان در راستای افزایش خدمات و تسهیلات به منظور جذب بیشتر گردشگران عنوان کرد.
وی با بیان اینکه بر اساس توسعه طرح های زیرساختی و اقدامات فوق، میزان گردشگر ورودی به منطقه از سال 92 تا کنون به افزون بر 19 میلیون و 500 هزار گردشگر بالغ شده، اضافه کرد: این اقدامات علاوه بر ایجاد رونق اقتصادی و بهبود فضای کسب و کار، منجر به اشتغال حدود 11 هزار نفر در پنج سال اخیر در سطح منطقه شده که با یک مقایسه ساده می توان تفاوت تغییرات اشاره شده را در قیاس میان قبل و بعد از 92 مشاهده کرد.
معاون فرهنگی اجتماعی گردشگری سازمان منطقه آزاد انزلی در خصوص اظهارات اخیر نماینده مردم انزلی در مجلس شورای اسلامی ، گفت: باید براساس واقعیات صحبت کرد چراکه تمامی اقداماتی که ظرف 5 سال گذشته در این منطقه شکل گرفته در جهت رفاه، آسایش، افزایش اشتغال و کاهش معضلات اجتماعی بوده است.
این مدیر بومی سازمان منطقه آزاد انزلی اضافه کرد: انجام 84 پروژه عمران روستایی که صرفاً در سال جاری در سطح 29 روستای منطقه به اجرا درآمده اند نمونه ای از اقدامات این سازمان بوده و طرح هایی مانند ساخت مدرسه، مسجد، راه روستایی، سالن ورزشی ، ساخت مسکن مددجویان ، طرح های عمران و بهبود محیط روستایی موجبات رضایتمندی بیش از پیش مردم منطقه را فرآهم نموده و به رغم کاهش منابع درآمدی سازمان، با دستور اکید ریاست محترم سازمان، خللی در اجرای پروژه های خدماتی، عمران روستایی و اجتماعی مزبور ایجاد نشده است.
وی با اشاره به بازدیدها، نامه نگاری ها و طومارهای تشکر ساکنان روستاهای منطقه خطاب به مدیران سازمان تصریح کرد: این اقدامات بیانگر لطف و عنایت مردم است، مردمی که به ما ثابت کرده اند قدرشناس خادمان خود بوده و خادمان واقعی خود را تشخیص می دهند .
معاون فرهنگی اجتماعی گردشگری سازمان منطقه آزاد انزلی افزود: بدیهی است این سازمان براساس قانون هیچگونه دخالتی در انجام امور محدوده خارج از این منطقه اعم از شهر و روستاهای انزلی ندارد و اگر نارضایتی وجود دارد به این سازمان برنمی گردد.
فاتحی با بیان اینکه امروز به دلیل فعالیت و رشد و توسعه منطقه آزاد انزلی، تمامی حوزه ها رونق گرفته و فضای کسب و کار و معیشت مردم بهبود یافته، افزود: نمی توان با اظهار نظرهای خلاف اخلاق واقعیت را وارونه جلوه داد.
وی با تصریح بر اینکه در شرایط حساس کشور منطقه آزاد انزلی موفق شده با رونق فضای کسب و کار زمینه اشتغال پایدار را پدید آورد گفت: این رشد و توسعه مدیون خرد جمعی و حمایت مسئولان استانی و کشوری و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی است .

منطقه آزاد انزلی تنها منطقه آزاد ایران در حاشیه دریای خزر است . معافیت مالیاتی 20 ساله از تاریخ بهره برداری انواع فعالیت های اقتصادی ، آزادی کامل ورود و خروج سرمایه ، آزادی مشارکت سرمایه گذار خارجی تا سقف 100 درصد و معافیت گمرکی برای ورود مواد اولیه ، قطعات و ماشین آلات مورد نیاز کارخانه ها ، فعالیت بورس کالای منطقه ، اجرای مصوبه کالای همراه مسافر و اعمال قانون ارزش افزوده برای کالاهای ساخته شده در منطقه آزاد به داخل کشور از مهمترین مزایای ثبت شرکت و فعالیت اقتصادی تولیدی در منطقه آزاد انزلی است.
قرار گرفتن در مسیر کریدور بین المللی شمال جنوب ، دارا بودن موقعیت ویژه در زمینه ارتباط با کشورهای حاشیه دریای خزر ، همجواری با بنادر آستراخان و لاگان در روسیه ، کراسنودسک در ترکمنستان ، اکتائو در قزاقستان و باکو در آذربایجان ، دسترسی از طریق راه های مناسب ، به بازارهای مصرف کشورهای CIS و نزدیکی به فرودگاه بین المللی رشت از دیگر مزایای منطقه آزاد انزلی است.
مساحت کنونی منطقه آزاد انزلی هشت هزار و 600 هکتار است .
6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.