بر اساس گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان به ایرنا ، ساسان اکبری پور فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان با بیان این مطلب اظهار داشت: از متخلفان که در استخرها و آب بندان های حوزه تحت مدیریت شهرستان رشت اقدام به شکار می کردند، لاشه 44 قطعه پرنده آبزی از نوع باکلان کشف و ضبط شد.
وی افزود: در این عملیات که با همکاری ماموران پاسگاه محیط بانی سراوان رشت و اداره یگان حفاظت اداره کل انجام شد؛ دو قبضه اسلحه شکاری و ادوات مربوط به شکار نیز کشف و توقیف شد.
وی اضافه کرد: با هوشیاری ماموران یگان و نوسازی و تجهیز ناوگان موتوری استان، قطعا دیگر گیلان محل امنی برای شکارچیان متخلف غیربومی و کسانی که بخواهند به هر دلیلی اقدام به شکار غیرمجاز کنند، نخواهد بود.
اکبری پور در خصوص میزان جریمه در نظر گرفته شده برای دو متخلف شکار غیر مجاز باکلان گفت: برای این دو نفر در صورت محکومیت، جریمه ای حدود 90 میلیون ریال در انتظار خواهد بود.
به گفته فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان، با شروع صدور پروانه شکار ، پایش های فراگیر بازارهای محلی به منظور جلوگیری از خرید و فروش گونه های حمایت شده به صورت شبانه روزی در دستور کار ماموران یگان حفاظت محیط زیست استان قرار دارد.
به گزارش ایرنا طبق اظهار قربانعلی محمدپور مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان؛ با ابلاغ دستورالعمل مربوط به صید و شکار از سوی سازمان حفاظت محیط زیست، شکارچیان مجاز، از 15 آبان ماه امسال می توانند اقدام به اخذ پروانه شکار کنند؛ صدور پروانه شکار از نیمه آبان ماه به صورت محدود در دفاتر پیش خوان دولت صادر می شود و اداره کل محیط زیست گیلان در هماهنگی با دامپزشکی استان نسبت به پایش مشترک در خصوص احتمال شیوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان عمل خواهد کرد.
به گفته محمدپور ، بر اساس اختیارات در نظر گرفته شده در ابلاغیه سازمان محیط زیست، شکارچیان مجاز خواهند بود صرفا در روزهای پنجشنبه و جمعه در هر سفر یا روز شکار، از پرندگان خشکی زی نظیر کبک تا دو قطعه و از پرندگان آبزی چهار قطعه را شکار کنند و روز های شکار هم برای روزهای پنجشنبه و جمعه در نظر گرفته شده است.
7296/2007/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.