مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: هفته پایانی شهریور ۲۷ شکارچی متخلف توسط یگان حفاظت محیط زیست استان دستگیر شدند.

به گزارش ایلنا، تورج همتی گفت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست استان با گشت‌های شبانه روزی و مستمر در آخرین هفته شهریور ماه که مصادف با ایام تاسوعا و عاشورای حسینی بود ۲۷ نفر شکارچی و صیاد حرفه‌ای را دستگیر کردند.

وی افزود: ۱۷ نفر شکارچی متخلف دیگر که تعدادی از این افراد شکارچی حرفه‌ای و سابقه‌دار استان بودند با هوشیاری ماموران یگان در دام قانون افتاده و از آنها تعداد ۱۲ قبضه سلاح شکاری، لاشه ۸ راس قوچ وحشی، یک راس آهو،۲ راس خرگوش و یک راس گراز  کشف شد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی ادامه داد:  از این تعداد ۱۰ صیاد حرفه‌ای از استان‌های جنوبی جهت صید پرندگان شکاری با ارزش به این استان آمده بودند که با اقدام به موقع ماموران یگان حفاظت در ۵ گروه  درسطح  استان دستگیر و روانه بازداشتگاه شدند.

وی گفت: یک بهله پرنده شکاری با ارزش بالابان ،۲ بهله دلیجه ونیز ۱۲ قطعه قمری، ۵ قطعه گنجشک و ۵ قطعه کبوتر که به عنوان طعمه استفاده می‌شد از دستگیر شدگان کشف و ضبط شد.

همتی تصریح کرد: همچنین ابزار و ادوات شکار و صید همچون۱۰ عدد کوخه  و ۲۰ عدد شپچه (نوعی دام) به همراه تعدادی تور پرنده‌گیری از متهمان کشف شد که تمامی ادوات مکشوفه معدوم  و باند این متخلفین متلاشی شد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خرسان رضوی در ادامه گفت: در یک اقدام غافل‌گیر کننده یک صیاد حرفه‌ای که ۳۵۰ قطعه انواع پرنده وحشی صید  کرده بود نیز دستگیر و پس از تشکیل پرونده  متخلف به مراجع قضایی معرفی شد.

همتی در پایان گفت: ضمن تشکیل پرونده برای متخلفین و هدایت به مراجع قضایی ضرر و زیان وارده به محیط زیست از طرف این شکارچیان حدود دو میلیارد ریال  بوده که متخلفین باید به حساب دولت واریز کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.