حمزه عشوری روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: در عملیات گشت و کنترل اجرایی مقررات شکار و صید و پایش های شبانه روزی محیط بانان در مناطق آزاد و تحت مدیریت حفاظت محیط زیست شهرستان تعداد 18 رشته تور سالیک، 184 رشته تور زیرآبی، 31 رشته تور لاکش، 14 دستگاه شاقول دام، هفت دستگاه لانس، 41 دستگاه خرچنگ دام و 24 رشته تور نامرئی و پنج دستگاه تور رودخانه ای کشف و ضبط شد.
وی با اشاره به اینکه شهرستان صومعه سرا دارای مناطق مهم زیستگاهی برای پرندگان است، افزود: حفاظت و بازرسی های میدانی توسط یگان حفاظت محیط زیست با جدیت بیشتری انجام می شود.
وی با اشاره به اینکه در این مدت بیش از پنج پرنده حفاظت شده تیمار و رهاسازی شده، ادامه داد: درمان، تیمار، مراقبت و رهاسازی انواع حیوانات از قبیل عقاب ، دلیجه ،جغد انبار و ... توسط دامپزشک و محیط بانان با همکاری علاقه مندان به طبیعت و حیات وحش در شهرستان انجام گرفته است.
پاسگاه های محیط بانی سلکه در پناهگاه حیات وحش سلکه به مساحت 360 هکتار واقع در روستای هنده خاله، پاسگاه محیط بانی اسپند در منطقه حفاظت شده سیاه کشیم به مساحت چهار هزار و 500 هکتار واقع در روستای اسپند و پاسگاه محیط بانی سیاه درویشان در منطقه حفاظت شده سیاه کشیم به مساحت چهار هزار و 500 هکتار واقع در روستای سیاه درویشان به حفاظت از این مناطق می پردازند.
شهرستان صومعه سرا با وسعتی حدود 564 کیلومتر مربع با سه بخش مرکزی، تولمات و گوراب زرمیخ در 25 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده و 21 هزار هکتار اراضی ملی و حدود سه هزار هکتار اراضی تالابی دارد.
7292/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.