کاظم یوسفی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با توجه به اعلام اداره کل هواشناسی در خصوص وزش باد گرم در استان از امروز تا اواخر هفته جاری، لازم است موارد ایمنی بویژه در عرصه های جنگلی رعایت شده و در صورت نیاز به روشن کردن آتش، قبل از ترک محل، نسبت به خاموش شدن آتش اطمینان حاصل شود.
وی ادامه داد: اداره کل مدیریت بحران استانداری گیلان نیز بدنبال اخطاریه هواشناسی به تمامی دستگاه های مربوطه، آماده باش لازم را داده است.
به گفته یوسفی ، شهروندان در صورت مشاهده آتش سوزی در عرصه های منابع طبیعی می توانند با سامانه 1504 اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری تماس بگیرند و یا به بخشداری و دهیاری آن منطقه اطلاع دهند.
معاون ستاد مدیریت بحران استانداری گیلان از مردم خواست برای پیشگیری از وقوع آتش سوزی، هرگونه مواردی که موجب حریق می شود را در جنگل ها، پارک ها و علفزارها رها نکنند.
طبق ماده 45 قانون مجازات اسلامی؛ آتش زدن نباتات در مزارع و باغات داخل یا مجاور جنگل ممنوع است و در صورتی که در نتیجه بی‌مبالاتی شخصی یا اشخاصی، مراتع دچار حریق شوند، برابر این ماده ، افراد مرتکب به حبس تأدیبی از دو ماه تا یک سال محکوم خواهند شد.
هواشناسی گیلان آسمان استان طی امروز تا پنجشنبه هفته جاری را همراه با استقرار جوی پایدار و شکل گیری جریانات جنوبی، وزش باد گرم (بعضی نقاط شدید، بویژه ارتفاعات و دامنه ها گاهی خیلی شدید)، روند افزایش دما و در برخی نواحی جلگه ای مه آلود بودن هوا پیش بینی کرده است.
از مجموع اراضی ملی گیلان؛ 565 هزار هکتار اراضی جنگلی، 245 هزار هکتار اراضی مرتع و 288 هزار هکتار اراضی ملی جلگه ای و 11 هزار هکتار اراضی ساحلی مستحدث ( سواحلی که با پسروی دریا ایجاد می شود) می باشد.
7296 / 2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.