فرماندار شفت گفت: توسعه گردشگری و کشاورزی باید هم راستا و متوازن باشد.

به گزارش ایلنا از شفت، محمدرضا محسنی در نشست کارگروه بوم گردی شفت با اشاره به اینکه تمامی ساز و کارها ، برای صدور پروانه ساختمانی واحدهای بوم گردی در شفت مهیا شده است، افزود: گام نخست توسعه بوم گردی ، ایجاد رغبت و اقبال عمومی به این طرح است و در این راستا پیگیری دستگاه های ذیربط تا مرحله پایانی ساخت و پس از آن باید ادامه یابد.

فرماندار شفت با بیان اینکه موافقت اصولی برای 30 طرح ساخت با مجموع 210 واحد بوم گردی و 7 طرح مرمت در این شهرستان صادر شده است، افزود: تاکنون 26 پرونده برای دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل ارسال شده است . 

وی با قدردانی از تلاش های دهیاران ، بخشداران و دستگاه های ذیربط برای تسریع در روند بررسی پرونده های بوم گردی در این شهرستان افزود : اکنون زمان رسیدن به نتیجه است و نیاز به تعاون بیشتری است.

محسنی در ادامه اطلاع رسانی صحیح و ایجاد امید را یکی از راه‌های فرهنگ‌سازی برای رونق گردشگری برشمرد و افزود: مرحله دوم اعطای تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری با اولویت بوم‌گردی اجرایی می‌شود.

نماینده عالی دولت در شفت با اشاره به اینکه توسعه گردشگری و کشاورزی باید هم راستا و متوازن باشد، افزود: از تغییر کاربری زمین‌های شالی و باغ های چای برای ساخت واحدهای بوم‌گردی در این شهرستان جلوگیری می شود .

وی در پایان دستور داد نشست‌های فرعی کارگروه بوم گردی در بخشداری ها تشکیل و گزارش های آن به فرمانداری ارسال شود .

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.