احمد طهرانی روز چهارشنبه در کارگروه اشتغال روستایی خمین افزود: این تعداد طرح معرفی شده به بانک از مجموع 186 طرح مصوب شده در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان مرکزی هستند.
وی ادامه داد: در بخش اشتغال پایدار روستایی خمین تاکنون 148 طرح با تسهیلات 249 میلیارد و 362میلیون ریال و ایجاد 417 شغل مصوب شده است.
فرماندار خمین اظهار داشت: در بخش اشتغال فراگیر 48 طرح با 422 میلیارد و 512 میلیون ریال و ایجاد 578 فرصت شغلی در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان تصویب شده است.
وی بیان کرد: تاکنون 11کارآفرین با تسهیلات هشت میلیارد و 100 میلیون ریال از طریق بانک عامل کشاورزی و کارآفرینی امید تسهیلات خود را دریافت کرده اند.
فرماندار خمین گفت: تسهیلات پرداخت شده به طرح هایی در بخش کشاورزی، صنعتی و گردشگری است که حدود 40 فرصت شغلی فراهم می کند.
طهرانی تصریح کرد: سهم این شهرستان برای ایجاد اشتغال پایدار روستایی 190 میلیارد ریال است که مبلغ اولیه 95 میلیارد ریال تخصیص و به بانک های عامل ابلاغ شده است.
فرماندار خمین سهم این شهرستان برای اجرای طرح های فراگیر را 23 میلیارد و 400 میلیون ریال اعلام کرد.
وی توضیح داد: این میزان سهمیه شهرستان به غیر از اعتبارات 2 نهاد کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی برای ایجاد شغل پایدار و فراگیر روستایی است.
طهرانی گفت: از اعتبارات تخصیص در بخش اشتغال پایدار و فراگیر روستایی خمین تاکنون به ترتیب سه درصد و 6 درصد جذب شده است.
فرماندار خمین افزود: بانک توسعه تعاون نحوه پرداخت تسهیلات طرح های کارگاهی در روستا را منوط به کاربری زمین به صورت کارگاهی و صنفی اعلام کرده در صورتی که تغییر کاربری از طریق بنیاد مسکن زمان بر است و با توجه به اعلام مهلت جذب تسهیلات تا پایان خردادماه، این امر امکان پذیر نیست.
شهرستان خمین دارای 180 روستا با 40 هزار نفر جمعیت روستایی است.
7277/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.