به گزارش خبرنگار ایرنا، سید علی جباری عصر پنجشنبه در جلسه پدافند غیرعامل شهرستان رشت در فرمانداری با بیان این که سامانه آرد استان گیلان در حال اجراست، افزود: سامانه سایر صنوف از اول آذرماه فعال می شود.
وی اظهار داشت: متقاضیان آرد سایر صنوف و نانوایان آزاد پز بایستی برای ثبت نام به سامانه eflur.ir مراجعه و از این طریق آرد مورد نیاز خود را دریافت کنند.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رشت نیز با بیان این که جهاد کشاورزی تامین کننده غذای جامعه است، افزود: به حساسیت حوزه پدافند غیرعامل واقف هستیم.
مسعود اسدی پرور بیان داشت: وزارت جهاد کشاورزی در جهت اقتصاد کشاورزی اهداف خود را بر اساس پدافند غیرعامل برنامه ریزی کرده است.
وی با اشاره به برنامه های جهاد کشاورزی در حوزه پدافند غیرعامل در قالب شش محور اظهار داشت: طرح ضریب خوداتکایی برنج و تغذیه گیاهی یکی از برنامه هاست که از ریزمغذی های عالی استفاده کرده ایم.
اسدی پرور به برنامه کشت دوم اشاره و خاطر نشان کرد: شهرستان رشت مکلف شده که حدود 24 هزار هکتار یعنی 30 تا 40 درصد از اراضی خود را زیرکشت دوم ببرد که در این رابطه قدم های خوبی برداشته شده است.
مدیر جهاد کشاورزی رشت با بیان این که بایستی 500 هکتار از اراضی در این شهرستان را زیرکشت کلزا ببریم، تصریح کرد: سال گذشته این کار متوقف شده بود که امسال به صورت جدی انجام می گیرد.
معاون عمرانی و برنامه ریزی فرمانداری رشت نیز در این جلسه در سخنانی با اشاره به نقش مهم آموزش گفت: آموزش ها بایستی مورد توجه قرار گیرد زیرا در کاهش خسارات نقش بسیار مهمی دارد.
محمدعلی ویشکایی بیان داشت: اهمیت پدافند غیرعامل برای مسئولان در ادارات شهرستان رشت بایستی شناخته شده باشد و به آن اهتمام داشته باشند.
پدافند غیرعامل مجموعه اقدامات پیشگیرانه دفاعی و غیرنظامی است که به جنگ افزار نیاز ندارد و با اجرای اصول آن می توان از وارد شدن خسارات مالی به تجهیزات و تاسیسات حیاتی کشور در شرایط بحرانی جلوگیری کرد.
اصول پدافند غیرعامل در سه حوزه تخصصی سایبری، زیستی و فنی تعریف شده که تهدیدات بیولوژیک و بیوتروریسم در حوزه زیستی قرار می گیرد، تهدیدات حوزه پدافند غیرعامل در زمان حاضر در سه گروه تهدیدهای نظامی ، زیستی و سایبری تقسیم بندی می شود.
شهرستان رشت با شش بخش ، 293 روستا و 18 دهستان، دارای 930 هزار نفر جمعیت است که 60درصد آنها شهری و 40 درصد روستایی هستند.
7286/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.