مهدی ولی پور روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: 16 هزار و 200 دانش آموز متوسطه اول عضو این طرح در مدارس تحت پوشش طرح دادرس قرار دارند.
وی خاطر نشان کرد: مربیان هلال احمر با حضور در مدارس و تشکیل تیم دادرس نسبت به آموزش آنها اقدام کرده تا شعار در هر خانواده یک امدادگر را محقق کنند.
وی بیان داشت: طرح دادرس با هدف نهادینه شدن آموزش های امدادی از سن پایین به دانش آموزان دوره متوسطه اول و با همکاری آموزش و پرورش در حال اجراست.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان در ادامه کانون های هلال احمر را محلی برای شکوفایی استعدادها دانست و بیان داشت: حوزه جوانان هلال احمر استان، دارای 561 کانون است که 14 هزار و 172 نفر در کانون های هلال احمر شامل جوانان، آزاد، دانش آموزی، دانشجویی، طلاب، روستایی و غنچه ها عضو هستند.
وی خاطر نشان کرد: اعضای جذب شده در هر یک از کانون های یاد شده، ضمن دریافت آموزش های لازم بر اساس وظایف سازمانی خود با هلال احمر همکاری می کنند .
وی اظهار داشت: در برنامه ریزی پنج ساله جمعیت هلال احمر کشور در هر استان پنج درصد جمعیت جوانان باید به عضویت هلال احمر درآید تا ضمن دریافت آموزش های امدادی، اجتماعی و فرهنگی در بخش های تصمیم گیری و فعالیت هلال احمر حضور یافته و طبق برنامه فدراسیون جهانی در کاهش آسیب های اجتماعی مشارکت کنند.
در زمان حاضر، بیش از 14 هزار و 172 عضو جوان و بیش از هشت هزار و 633 داوطلب با جمعیت هلال احمر استان گیلان همکاری می کنند.
7286/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.