مقصود حسینی پیرکوهی اظهار داشت: در سال زراعی 97 حدود 5 هزار و 291 تن برگ سبز چای در کارخانجات سیاهکل از چایکاران تحویل گرفته شده است.
وی ارزش اقتصادی این مقدار از برگ سبز چای را 9 میلیارد و 359 میلیون تومان عنوان و تصریح کرد: تاکنون حدود 8 میلیارد و 893 میلیون تومان این مبلغ به چایکاران پرداخت شده است و باقی مانده هم تا پایان ماه پرداخت خواهد شد.
وی ادامه داد: از 6 کارخانه تحویل گیرنده برگ سبز چای در شهرستان سیاهکل ؛ تمامی آنها در شش ماه اول سال برای تحویل برگ سبز باز بوده و چایکاران مشکلی از این بابت نداشتند و کارخانجات سهم خود را تا تاریخ 31 شهریور ماه پرداخت کرده اند.
حسینی افزود: به زودی باقی مانده سهم کارخانجات از آنها گرفته خواهد شد و به چایکاران پرداخت می شود و دولت نیز سهم خود را به طور کامل پرداخت کرده است.
رییس اداره چای سیاهکل اظهار داشت:امسال در کارخانجات چای شهرستان از برگ سبز چای تحویلی چایکاران سیاهکلی حدود یکهزار و 131 تن چای خشک تولید شده است.
وی در پایان گفت: قیمت برگ درجه یک حدود 2هزار و 700 تومان و درجه دو حدود یکهزار و 500 تومان می باشد .
برگ سبز چای به صورت معمول در سه نوبت بهاره ، تابستانه و پاییزه برداشت می شود و مراحل آن از اردیبهشت ماه تا مهر ماه ادامه دارد که کیفی ترین برگ سبز چای مربوط به چین بهاره است که بیشترین طرفدار را در بین مصرف کنندگان دارد.
استان های گیلان و مازندران 25 تا 28 هزار هکتار باغ چای دارند که 90 درصد از این باغهای چای در استان گیلان واقع شده است
حدود 50 هزار خانوار چایکار در این دو استان در بخش چای اشتغال دارند.
سطح زیرکشت چای در شهرستان سیاهکل یکهزار و 600 هکتار است و همچنین این شهرستان دارای دو بخش مرکزی و دیلمان می باشد که باغهای چای در بخش مرکزی قراردارند.
/ 7297 / 6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.