حبیب جهانساز روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تا زمان حاضر 110 هزار و 730 تن برگ سبز چای به ارزش اقتصادی 217 میلیارد تومان از چایکاران گیلان و مازندران خریداری شده که این میزان 12درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش نشان می دهد.
وی تصریح کرد: از این میزان برگ سبز چای 39 هزار و 823 تن برگ سبز درجه یک و 70هزار و 907 تن برگ سبز درجه دو هستند که 25 هزار تن چای خشک با کیفیت از آنها استحصال شده است.
به گفته جهانساز ، تاکنون 164میلیارد تومان در مجموع 76درصد از مطالبات چایکاران بابت بهای برگ سبز به حساب آنها واریز شده که قدرالسهم کارخانه های چایسازی 92میلیارد تومان است و از این میزان 76میلیارد تومان معادل 83درصد تاکنون دریافت و به چایکاران پرداخت شده است.
رییس سازمان چای اضافه سی ام مهرماه را پایان فصل برداشت چای از باغ های چای اعلام کرد و افزود: یکصد کارخانه چایسازی در امر تحویل برگ سبز چای و تبدیل آن به چای خشک در استان های گیلان و مازندران فعال هستند و با سازمان چای در خرید برگ سبز چایکاران همکاری دارند.
استان های گیلان و مازندران بین 25 تا 28 هزار هکتار باغ چای دارند که 90 درصد این باغ ها در استان گیلان واقع است.
برداشت برگ سبز چای از باغ های شمال کشور در سه چین بهاره ، تابستانه و پاییزه صورت می گیرد که چین بهاره از اوایل اردیبهشت ماه ، تابستانه از نیمه دوم خردادماه و چین پاییزه در شهریور و مهرماه انجام می شود.
لاهیجان در 40 کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع شده و سازمان چای کشور در این شهرستان قرار دارد.
6029/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.