به گزارش خبرنگار ایرنا اعلام وصول طرح ها، بررسی طرح ها و لوایح، رای گیری برای انتخاب شهردار و تعیین سرپرست شهرداری رشت از موضوعات شصتمین جلسه شورای اسلامی این کلانشهر بود که شامگاه دوشنبه برگزار شد.
در این جلسه امضای هشت نفر از اعضای شورای اسلامی کلانشهر رشت مبنی بر دعوت از جمشید رسایی برای ارائه گزارش در خصوص تصدی شهرداری به رای گذاشته شد که با رای اکثریت اعضا این نامزد در صحن شورا حضور یافت و به ارائه برنامه های خود پرداخت.
رسایی اظهار داشت: ساماندهی پسماندها، آلودگی منابع آبی (زرجوب و گوهررود، تالاب عینک و ...)، ساماندهی حمل و نقل عمومی و کاهش ترافیک، کیفیت نامناسب آسفالت شهری و مدیریت منابع (درآمد ناپایدار و مصارف) از بحران ها در کلانشهر رشت است.
وی با تشریح برنامه های خود در ارتقاء سلامت اداری بیان داشت: ایجاد شفافیت در نظام تصمیم سازی و تصمیم گیری، ایجاد ساز و کارهایی برای کاهش میزان تخلفات اداری، ایجاد ساز و کارهایی برای کاهش دعاوی حقوقی و ایجاد سامانه های اطلاع رسانی برای تسهیل امور از برنامه هایم در این بخش است.
رسایی با بیان اینکه در ارتقاء کیفی نیروی انسانی تقویت فعالیت های آموزشی و فرهنگی مورد توجه ام است، افزود: در تقویت جایگاه مناسبات شهری ارتقاء و تقویت مدیریت واحد شهری با حفظ جایگاه و نقش شهرداری از طریق افزایش هماهنگی با دستگاه های اجرایی ، ارتقاء مناسبات با استانداری ، نمایندگان مجلس، وزارتخانه ها و سازمان های کشوری و استفاده از ظرفیت شخصیت های ملی گیلانی اهتمام دارم.
وی با تشریح برنامه های خود در حوزه پارک ها و فضای سبز و توسعه فرهنگی و اجتماعی تصریح کرد: برای فعال کردن پروژه های مهم شهرداری رشت راه اندازی دفتر کنترل پروژه، اولویت بندی پروژه ها و جذب منابع مالی مناسب را در برنامه هایم قرار داده ام.
رسایی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه بحث جناح بندی های مختلف سیاسی جایی در مجموعه شهرداری ندارد، خاطرنشان کرد: در شهرداری بایستی کار و خدمت باشد و با تلاش برای ارائه خدمت خوب به مردم اقدام کنیم.
سه نفر از نامزدهای تصدی مسئولیت شهرداری رشت شامل رضا ساغری، علی مبصر و حامد عبدالهی شامگاه سه شنبه گذشته با حضور در صحن شورای اسلامی رشت و ارائه برنامه هایشان برای جلب آرای اعضای شورا به منظور به دست گرفتن کلید شهرداری رشت با هم رقابت کردند.
چهار نامزد دیگر به نام های سینا مقدادی، بهزاد نیک فهم، فاطمه مقیمی و مسعود موسوی نیز (چهارشنبه) گذشته با حضور در صحن شورا به ارائه برنامه های خود پرداختند که فاطمه مقیمی یکی از نامزدها انصراف داد.
هفته گذشته در دقایق پایانی سخنان نیک فهم یکی از نامزدهای راه یافته برای رقابت در تصدی شهرداری رشت ، شماری از اعضای شورای اسلامی صحن شورا را ترک کردند؛ سید امیرحسین علوی رئیس شورای اسلامی این کلانشهر نیز پس از ترک این نامزد از صحن شورا و اتمام ارائه برنامه های نامزدها گفت: به مدت 10 دقیقه صحن شورا را ترک می کنیم و بعد ادامه جلسه را خواهیم داشت که یکی از اعضای شورای اسلامی در مخالفت با حرف رئیس شورا گفت که همه چیز بایستی در صحن شورا شفاف بیان شود، به اندازه کافی لابی ها را انجام دادیم.
در شصتمین جلسه شورای اسلامی کلانشهر رشت نیز بعد از بررسی طرح ها و لوایح ، حضور رسایی برای ارائه برنامه هایش و انتخاب سرپرست شهرداری این کلانشهر با توجه به اتمام مسئولیت سرپرستی دوره اول او، نوبت به انتخاب شهردار رسید که با ترک صحن شورا از سوی سه نفر از اعضا، باز هم انتخاب شهردار به روزی دیگر موکول شد.
رئیس شورای اسلامی کلانشهر رشت نیز در جمع اعضای شورای اسلامی و خبرنگاران در سخنانی با اشاره به فراز و نشیب ها در شورای چهارم و وقوع چنین اتفاقاتی گفت: همیشه از این اتفافات ناراحت بودم و فکر می کردم که شورا را بایستی با فضای همدلی مدیریت کرد.
سید امیرحسین علوی با بیان اینکه به عنوان رئیس شورا از مردم بابت بروز چنین اتفاقاتی عذرخواهی می کنم، افزود: به جایگاه همه همکاران در شورا احترام می گذارم اما به عنوان رئیس شورا از این وضعیت ناراحت هستم؛ از همه اعضا برای جمع بندی در مورد انتخاب شهردار کمک می طلبم تا همکاران برای اعمال نظر ناگزیر به آبستراکسیون نباشند.
وی از رسانه ها نیز خواست تا وارد جوسازی ها، سوء نظر ها و فضای تهمت و افترا نشوند.
به گزارش ایرنا ، مسعود نصرتی قزوینی نژاد آخرین شهردار کلانشهر رشت که با انتخاب اعضای شورای دوره پنجم، با شعار رشت به سوی شکوفایی به عنوان شصت و پنجمین شهردار سکان مدیریت شهری رشت را به دست گرفته بود؛ سی ام تیرماه سال جاری پس از 10 ماه، استعفایش را به رئیس شورا تقدیم کرد. اعضای شورای اسلامی رشت نیز پس از قبول استعفای نصرتی، علی بهارمست را به عنوان سرپرست شهرداری این کلانشهر انتخاب کردند.
شورای اسلامی رشت 11 عضو دارد که در این جلسه 10 نفر حضور داشتند. کلانشهر رشت حدود 700 هزار نفر جمعیت ثابت دارد که در طول روز به بیش از یک میلیون و 200 هزار نفر می رسد.
7286/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.