به گزارش ایرنا مهران نامداری، یکشنبه درنخستین نشست فصلی اعضای شورای مرکزی سازمان مردم نهادجمعیت جوانان عشایر فارس و کانون فرهنگی هنری استاد محمد بهمن بیگی در شیراز افزود: جمعیت کثیری از فارس را اقوام تشکیل می دهند و در بین این قشر جوانان بسیاری هستند که با تکیه بر هوش ذاتی و پشتکار قوی در عرصه داخلی و بین المللی برای کشورمان افتخار آفرینی کرده اند اما کمتر مورد توجه بوده و مهجور مانده اند.
وی اظهار داشت: برگزاری جشنواره عشایری قره آغاج که امسال دهمین دوره آن اواخر تیرماه 97 برگزار خواهد شد، فرصت مناسبی برای معرفی و تقدیر از جوانان نخبه عشایر است که با دست خالی کارهای فوق العاده ای انجام داده اند اما تحقق این امر در گرو حمایت و همکاری دستگاه های ذی ربط است.
نامداری، از استانداری فارس، شهرداری و شورای شهر شیراز، اداره کل ورزش و جوانان و فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان و همچنین از فعالان اقتصادی و کار آفرینان درخواست کرد برای برگزاری این جشنواره حمایت مالی کنند.
وی، در بخش دیگری از سخنان خود به مهمترین برنامه های جمعیت جوانان عشایر فارس در سال 97 اشاره و بیان کرد:
گسترش کمی و کیفی فعالیت های این نهاد در زمینه های گوناگون، ایجاد ساختار و تشکیلات درون سازمانی قوی و تقسیم کارها با بهره گرفتن از افراد توانمند از جمله این برنامه هاست.
او گفت: همچنین گسترش برنامه ها در بین همه اقوام به ویژه ایلات غیر قشقایی، تلاش بیشتر برای معرفی جوانان نخبه و موفق عشایر به جامعه با استفاده از ظرفیت رسانه ها و تلاش برای حل مشکلات فرا روی نخبگان از دیگر اولویت های این جمعیت در سال جاری است.

** حمایت از جوانان نخبه عشایر در حد شعار نباشد
در این نشست که 30 نفر از نخبگان، فعالان فرهنگی و اجتماعی عشایر فارس حضور داشتند، برخی از آنها دیدگاه های خود را در مورد جشنواره عشایری قره آغاج بیان کردند.
سجاد اکبرپور، مخترع نخبه جوان قشقایی و جوان برتر فارس در بخش علمی، اظهار کرد: مسئولان باید از ظرفیت های قابل توجه نخبگان جوانی که در این جشنواره معرفی می شوند استفاده کنند اما این موضوع در حد شعار نباشد بلکه حمایت از آنها عملی و کاربردی باشد.
او گفت: انتظار ما این است که شرایط و زمینه برای فعالیت نخبگان در جامعه فراهم شود.
امین عباسی، یکی از فعالان سیاسی اجتماعی عشایر هم بیان داشت: جشنواره قره آغاج که متولی برگزاری آن جمعیت جوانان عشایر است، فرصت مغتنمی را برای شناسایی و معرفی جوانان نخبه و موفق عشایر مهیا کرده و اگر از این نخبگان بهره گیری مناسبی صورت نمی گیرد این مساله ناشی از کم کاری برخی از مسئولان و دستگاه های مربوطه است.
محسن جبار زاده نیز که استاد دانشگاه است، گفت: باید از قوم گرایی محض در جامعه پرهیز کنیم و جشنواره قره آغاج فرصت خوبی است تا جوانان اقوام مختلف ظرفیت و توانمندی خود را به جامعه معرفی و اثبات کنند که قابلیت های ارزشمندی برای ارایه دارند.
وی، بر این باور است که این جشنواره باید به صورت منطقه ای و فراتر از حیطه جغرافیایی فارس برگزار شود.
مجید کرمی، فعال اجتماعی اظهار داشت: دهمین دوره جشنواره قره آغاج باید با جذابیت ها و تنوع بیشتری برگزار شود و برای انجام این کار، می توان قبل از برپایی این جشنواره، کارگروه های مختلفی را فعال کرد.
مریم دادوند از جوانان فعال ایل باصری خمسه نیز پیشنهاد داد: هزینه های برگزاری این جشنواره بین شرکت کنندگان تقسیم بندی شود.
سید عبدالعظیم آناهید از فعالان اقتصادی لُر بیان کرد: برای این جشنواره می توان از حمایت و همکاری بزرگان اقوام استفاده کرد و همچنین برای هزینه های آن از حمایت مالی صاحبان شرکت ها و صنایع نیز برخوردار شویم.
7368 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.