به گزارش روز دوشنبه خبرنگار ایرنا، مرز زمینی آستارا به عنوان یکی از مرزهای پرتردد کشور رنگ و بوی معنوی پیدا کرده؛ پخش مداحی های آذری، سینه زنی دسته جمعی در محوطه پایانه مرزی، بستن سربندهای یا حسین (ع) و یا ابوالفضل (ع) شیفتگان خاندان اهل بیت (ع) از زیباترین جلوه های دلدادگی به اهل بیت هستند.
آری عشق به امام حسین (ع) حد و مرز نمی شناسد و ملت های مختلف را کنار همدیگر جمع می کند و این عشق بی قید و شرط در آستانه اربعین حسینی، در نوار مرزی آستارا خودنمایی می کند.
احسان و نذورات و صف بستن زائران برای زیارت مجازی حرم امام حسین (ع) در موکب امام زادگان آستارا و ارادت خالصانه شهروندان با روشن کردن اسپند و پاشیدن گلاب بر سر و روی زائران، گوشه ای از ابراز ارادت به سیدالشهداست.
یوسف قاسم اف زائر آذری در این رابطه گفت: عشق به امام حسین (ع) مسافت طولانی تا کربلا را برای ما آسان می کند و محبت ما شیعیان جمهوری آذربایجان به امام حسین (ع) و حضرت ابوالفضل (ع)، ماندگار و خالصانه است.
وی افزود: خوشبختانه خدمات مسئولان در مرز آستارا و در قالب موکب ها رضایت بخش است و امسال دغدغه ما نیز در رابطه با تردد سریع و آسان در پایانه مرزی برطرف شده است.
ایلقار حسین اف دیگر زائر آذری که برای اولین بار سفر کربلا را تجربه می کرد، گفت: حس و حال درونی عجیبی دارم و خوشحالم که مردم ایران با احسان و نذورات، پذیرایی و استقبال خوبی از زائران کشور همسایه می کنند.
وی اضافه کرد: ما همه ساله در ایام محرم عزاداری های پرشوری را در مساجد خودمان برگزار می کنیم ولی زیارت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) دارای اجر و ثواب زیادی است.
والیا یکی از زائران روسی در مرز آستارا گفت: جوانان حاضر در این سفر معنوی، با آگاهی کامل به دین مبین اسلام روی آورده اند و در خصوص حادثه کربلا و قیام امام حسین (ع) مطالعه کرده اند.
وی افزود: من به همراه یک گروه چهار نفره از کشور روسیه برای شرکت در راهپیمایی بزرگ اربعین، از طریق قطار به باکو در کشور جمهوری آذربایجان و از آنجا با خودرو به مرز زمینی آستارا آمدیم و سپس از مرز شلمچه عازم کربلا خواهیم شد.
فرماندار آستارا نیز گفت: امسال نسبت به سال های گذشته نظم و ساماندهی مناسبی در خدمات دهی به زائران خارجی وجود دارد و این رضایتمندی را در رفتار آنها می توان مشاهده کرد.
یونس رنجکش افزود: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته در ستاد اربعین آستارا، مسئولان دستگاه های متولی در طول هفته در موکب های استقبال حاضر شده و بر خدمات ارائه شده نظارت می کنند.
وی اضافه کرد: استقرار نیروهای هلال احمر، شبکه بهداشت و درمان و حضور مداحان و ذاکران اهل بیت (ع) در غرفه های مختلف در پایانه مرزی نشانگر هماهنگی عوامل خدمات رسان است.
رنجکش یادآور شد: سال گذشته 9 هزار زائر خارجی اربعین حسینی از کشورهای جمهوری آذربایجان، روسیه و گرجستان با گذر از مرز آستارا در پیاده روی اربعین حسینی شرکت کرده بودند و امسال پیش بینی می شود بیش از 12 هزار زائر خارجی از این مرز گذر کنند.
وی تصریح کرد: اربعین حسینی فرصت معرفی جاذبه‌های گردشگری مذهبی و انتقال آموزه ها و ارزش‌های دینی به زائران است و باید از آن استفاده کرد.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در شمال غربی استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان، سومین مرز پرتردد کشور است و سالیانه نزدیک به 800 هزار مسافر داخلی و خارجی از مرز آن تردد می کنند.
7105 / 7124 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.