محمد حسن پور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اقتصاد فرهنگ و هنر از مولفه های مهم رشد و توسعه است و کم قوتی چنین مولفه ای این حوزه را با مسائل و موانع جدی مواجه می کند.
وی اظهار داشت: اگر ارزش فعالیت های فرهنگی و هنری برای مردم مشهود شده، درک کنند و نسبت به آن آگاه شوند بی تردید آنان بخشی از سبد خانوار خود را به خرید آثار فرهنگی و هنری اختصاص می دهند.
وی با اشاره به 15گروه نمایش ثبت شده در شهرستان رشت بیان کرد: طبق آمار بعمل آمده 58 نمایش با 565 اجرای صحنه در سال 96 نشانگر 28 درصد رشد اجرا نسبت به سال ما قبل است.
حسن پور گفت: 42 آموزشگاه موسیقی فعال رشت، 114 کنسرت موسیقی پاپ ، سنتی ، محلی و کلاسیک را به روی صحنه برده اند؛ 56 آموزشگاه آزاد و پنج نگارخانه در حوزه هنرهای تجسمی نیز فعالیت می کنند و 53 نمایشگاه در شهرستان از حوزه های هنر نقاشی ، عکس و خوشنویسی برگزار شده است.
وی ادامه داد: همچنین 30 موسسه تک منظوره و 32 موسسه چند منظوره از 62 موسسه فرهنگی هنری با شرح وظائف معین در حال فعالیت هستند.
وی در حوزه شعر و ادب بیان کرد: قدیمی ترین انجمن شعر و ادب گیلان با برپایی جلسات هفتگی مثنوی خوانی ، اجرای برنامه شعر فارسی ، کارگاه شعر گیلکی و چهارشنبه خاتون به زبان تالشی در راستای حفظ و صیانت از زبان فارسی و زبان های بومی و محلی برپاست.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رشت ضمن درخواست برگزاری نشست های تخصصی تاکید کرد: درصورت رونق اقتصاد فرهنگ و هنر بعنوان بازوان حوزه فرهنگ سازی توانایی فعالیت های بهتر درحوزه ایجاد امنیت فرهنگی خانواده ها و نشاط سالم اجتماعی در شهرستان امکان پذیر می شود.
1881/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.