به‌منظور توسعه اشتغال و عمران روستایی نشست بررسی طرح‌های اشتغالزایی در روستا و مناطق محروم با حضور معاون بنیاد علوی کشور برگزار شد.

به گزارش ایلنا از رشت، در این نشست که به ریاست علی اوسط اکبری مقدم برگزار شد، مفاد تفاهم نامه معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور ، بنیاد مستضعفان و بانک سینا در خصوص تسهیلات اعتباری یارانه دار از محل منابع بانک سینا مورد بحث قرار گرفت که موضوع اصلی آن ایجاد اشتغال پایدار در روستا و مناطق محروم است.

اکبری مقدم با بیان اینکه بررسی ابعاد اجرای تفاهم نامه نشان می دهد که در حوزه کشاورزی توفیقات خوبی برای گیلان به ثمر نشسته تصریح کرد: باید به ریشه یابی علت ضعف دیگر شاخه هایی که کمتر مورد استقبال قرار گرفته است بپردازیم تا شاهد رشد مطلوب در این بخش ها نیز باشیم.

وی گیل پارک ها را ایده ای جدید در مسیر توسعه و آبادانی استان و نیز رونق فضای کسب و کار خواند و گفت: گیلان ظرفیت های بالایی در ایجاد اشتغال بومی دارد.

مازیار سیدنژاد مدیرکل امور روستایی استانداری گیلان نیز در ادامه با اشاره موفقیت طرح های اشتغالزایی روستایی به سه شاخه کشاورزی،خدمات و صنعت اشاره کرد و گفت: در بخش کشاورزی و آبزی پروری گیلان زمینه خوبی برای توسعه و ترویج دارد.

وی بر لزوم تعامل سازنده دستگاه ها در تحقق اهداف تفاهم نامه مذکور تاکید کرد و خواستار هم افزایی برای ایجاد اشتغال پایداری در مناطق محروم و روستایی شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.