به گزارش خبرنگار ایرنا، میر شمس مومنی زاده عصر یکشنبه در فرمانداری شهرستان رشت افزود: وجود بیش از 70 هزار هکتار از اراضی کشاورزی، وجود اراضی باغی و سایر ظرفیت های قابل توجه، شهرستان رشت را به قطب کشاورزی تبدیل کرده است.
وی با اشاره به مواهب خدادادی در رشت اظهار داشت: ظرفیت های گردشگری بسیاری در این شهرستان وجود دارد که بایستی به خوبی از آنها برای توسعه بهره گرفت.
مومنی زاده در بخش دیگری از سخنانش صاحب اصلی کشور و نظام را مردم دانست و خاطر نشان کرد: فلسفه وجودی ما خدمت به مردم است ، بنابراین همه مدیران در شهرستان رشت بایستی هدفمند و پرهیز از روزمرگی با عزم برای پیشبرد امور اقدام کنند.
وی بیان داشت: روش ما در کار، اعتدال در سیاست، عقلانیت و تدبیر در امور و تلاش برای افزایش اعتماد مردم و استفاده از همه ظرفیت ها در شهرستان خواهد بود.
مومنی زاده با بیان این که بستر توسعه و پیشرفت امنیت است، تصریح کرد: این مهم یکی از اولویت های ماست تا آرامش و امنیت را برای مردم تامین کنیم و در بستر آن کار و توسعه انجام دهیم و همه با هم کشور را بسازیم.
وی با بیان این مطلب که خیلی از مشکلات ناشی از مسایل فرهنگی است، اضافه کرد: در جامعه فرهنگی تهمت، دروغ، نزاع و ... نیست، در چنین جامعه ای هم گرایی، هم افزایی، برادری، انسجام و وحدت و استفاده از همه ظرفیت ها برای ساختن کشور و خدمت به مردم است.
فرماندار سابق شهرستان رشت نیز با تشریح اقدامات انجام شده در مدت 9 ماه مسئولیت خود در این سمت گفت: با توجه به تاکید دولت یازدهم و دوازدهم در موضوع اشتغال، در بخش بررسی و تصویب طرح ها و معرفی آنها به بانک ها در 2 بخش تسهیلات اشتغال روستایی و فراگیر تلاش های خوبی در این شهرستان انجام شده است.
سید محمد احمدی افزود: در رشت بیش از 93 میلیارد تومان برای اشتغال روستایی و 222 میلیارد تومان در بخش تسهیلات اشتغال فراگیر اختصاص داده شد که تاکنون 40 جلسه با این موضوع در فرمانداری برای تسریع در امور مربوط به این بخش تشکیل شده است.
وی با تشریح ظرفیت های کشاورزی شهرستان بیان داشت: از 238 هزار هکتار اراضی کشاورزی گیلان، حدود 27 درصد سهم رشت است که تاکنون طرح تجهیز بیش از 11 هزار هکتار از زمین های کشاورزی این شهرستان انجام شده است.
اقدامات انجام شده در سایت سراوان رشت ( محل دفن زباله) ، آمار مربوط به اشتغالزایی در دهه فجر سال گذشته با افتتاح طرح ها و تلاش های انجام شده در مناطق حاشیه نشین از دیگر محورهای سخنان فرماندار سابق شهرستان رشت بود.
مراسم تودیع و معارفه فرمانداران سابق و جدید شهرستان رشت با حضور مصطفی سالاری استاندار گیلان برگزار شد.
شهرستان رشت با شش بخش ، 293 روستا و 18 دهستان، دارای 930 هزار نفر جمعیت است که 60درصد آنها شهری و 40 درصد روستایی هستند.
7286/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.