اسدالله عباسی روز یکشنبه هنگام بازدید محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه از این سد درحال احداث در مصاحبه اختصاصی با ایرنا اظهار داشت: سدپلرود تاکنون بیش از 65درصد پیشرفت فیزیکی داشته و همه تلاش بر این است که ظرف یک سال آینده این سد بطور آزمایشی آبگیری شود و با توجه به قرارداد سال 98تا 99به بهره برداری کامل برسد.
وی افزود:اعتبارات سد پلرود تا سال 96 پرداخت شده است و باید بتوانیم کمبودها و کسری ها را با بازدید آقای نوبخت با بودجه کشور جبران کنیم .
وی یادآورشد: برای تملک اراضی مردم در پشت سد حدود پنج میلیارد تومان اعتبار نیاز است که پنج میلیارد تومان نیز اعتبار در سال گذشته اختصاص داده شده بود که باید برای سرعت بخشیدن به روندساخت این سد اعتبارات افزایش یابد.
وی تصریح کرد: بخشی از این اعتبارات برای راه جایگزین پشت سد، خرید اراضی باقیمانده و تملک زمین های مردم پرداخت خواهدشد .
عباسی تاکید کرد: براساس تعهدات سال گذشته دولت ، 35میلیارد تومان اعتبار سفر و 20میلیارد هم مربوط به بودجه است که در مجموع 55میلیارد تومان باید برای ساخت این سد پرداخت شود که هنوز این اعتبارات کاملا تخصیص پیدا نکرده است.
نماینده مردم شهرستان های رودسر و املش اظهارداشت: اعتبارات سال گذشته ( 96) کامل پرداخت شد ولی در کل برای اعتبارات عمرانی در سال جاری مبلغ کم گذاشته شده است که باید تلاش کنیم که معادل سال گذشته یعنی 35میلیارد تومان اختصاص یابد .
وی تصریح کرد:در بودجه امسال 14میلیارد تومان عتبار برای سد در نظر گرفته شده است که چون کاهش اعتبار داشته ایم باید با افزایش اعتبار این کمبودها جبران شود.
وی ابراز امیدواری کرد اعتبارات بیشتری را تخصیص دهند تا فعالیت پروژه در همه حوزه ها فعال شده و شتاب بیشتری بگیرد تا این سد طبق قرارداد و بر اساس تعهداتی که داشته اند در سال 98به بهره برداری برسد.
سد پلرود با هدف تنظیم آب رودخانه و استفاده در جهت تأمین نیاز آبی بیش از 33هزار هکتار از اراضی منطقه شامل بیش از 20 هزار هکتار از اراضی شالیکاری و در حدود 13 هزار هکتار از باغ های چای، تأمین نیاز آب شرب هشت شهر لنگرود، رودسر، چابکسر، کلاچای، املش، کومله ، واجارگاه و رحیم آباد به میزان 40 میلیون مترمکعب در سال و نیز تولید انرژی برق آبی با ظرفیت 16 مگاوات در منطقه رحیم آباد رودسر در حال اجرا است.
ارتفاع این سد یکصد متر و حجم مخزن آن 132 میلیون مترمکعب است که قدرت تنظیم سالانه آن 205 میلیون مترمکعب آب را دارد.
6029 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.