گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری گیلان به ایرنا حاکیست؛ رضا علیزاده مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان ضمن اعلام این خبر افزود: مرحوم حسین نیک نژاد در رشته کشتی فرنگی مدال های رنگارنگی برای کشورمان به ارمغان آورد و در سطح مسابقات بین المللی حاضر نشدن او در برابر حریفی از رژیم صهیونیستی، نشان از اعتقاد و ارادت او به آرمان های مقدس جمهوری اسلامی و کشورمان داشت.
علیزاده اضافه کرد : نام مرحوم نیک نژاد همواره اسطوره خواهد ماند و حرکت اهدای مدال های او از سوی خانواده اش، نام او را در ذهن ها جاودانه خواهد کرد.
وی با اشاره به اهدای مدال های برخی از ورزشکاران به موزه گفت: پهلوان فردین معصومی و پهلوان روشن دل عسگری با اهدای مدال های خود به گنجینه رشت به نوعی فرهنگ پهلوانی را برای نسل آینده به ارمغان گذاشتند.
علیزاده از نام آوران حوزه های مختلف خواست فرهنگ اهدا در زمینه موفقیت های انسانی را در جامعه نهادینه کنند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان گفت: پس از ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان ابا عبدالله الحسین(ع)مراسم ویژه ای برای پهلوان نام آور مرحوم نیک نژاد خواهیم داشت تا شأنیت و جایگاه این پهلوانان حفظ شود.
مرحوم حسین نیک نژاد پیشکسوت گیلانی متولد 1328 بود و علاوه بر کسب عنوان قهرمانی کشور ، عنوان نایب قهرمانی مسابقات کشتی فرنگی ارتش های جهان را در کارنامه ورزشی خود داشت .
وی سال گذشته در رقابت های کشتی فرنگی قهرمانی پیشکسوتان کشور که در تبریز جریان داشت ، هنگام مبارزه با حریفش، دچار ایست قلبی شد و جان به جان آفرین تسلیم کرد .
همچنین این کشتی گیر پیشکسوت استان گیلان، سابقه پوشیدن دوبنده تیم ملی کشتی فرنگی ایران را نیز در کارنامه ورزشی خود داشت و کشتی گیران بسیاری را در استان پرورش داد.
1881/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.