دوازدهمین همایش بزرگ شیرخوارگان حسینی(ع) همزمان با ۵ هزار نقطه ایران و جهان در رشت برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا از رشت، رضا ثقتی مدیر اجرایی برگزاری دوازدهمین همایش شیرخوارگان حسینی(ع) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دوازدهمین همایش بزرگ شیرخوارگان حسینی(ع) همزمان با ۵ هزار نقطه ایران و جهان، مطابق روال سال‌های گذشته در اولین جمعه ماه محرم در رشت برگزار می‌شود.

وی افزود: این برنامه به همت هیات روضات الحسین(ع) رشت، از ساعت ۹ صبح جمعه، ۲۳ شهریورماه جاری در مصلی امام خمینی(ره) این شهر برگزار خواهد شد.

ثقتی با اشاره به اینکه هر ساله هزاران نفر از مادران گیلانی به همراه فرزندان شیرخوار خود، با هدف رشد و پرورش در دریای پرمهر معنویت حضرت سیدالشهدا(ع) در این مراسم شرکت می‌کنند، گفت: بنای مراسم شیرخوارگان حسینی(ع) بر پایه نذرنامه‌خوانی است و مادران با قرائت دسته جمعی نذرنامه، فرزندان خود را نذر یاری قیام حضرت صاحب‌الزمان(عج) می‌کنند.

مدیر اجرایی برگزاری دوازدهمین همایش شیرخوارگان حسینی(ع) ادامه داد: حضرت آیت الله رسول فلاحتی، نماینده محترم ولی‌فقیه در گیلان و امام‌جمعه رشت، سخنران دوازدهمین همایش بزرگ شیرخوارگان حسینی(ع) در این شهر است و کربلایی محمد امینی، حاج رسول خدادادیان از ذاکران اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) و مهدی حسن‌زاده مداح نوجوان گیلانی، اجرای برنامه خواهند کرد.

وی بیان کرد: این برنامه به صورت زنده از شبکه تلویزیونی باران (سیمای مرکز گیلان) و همچنین بخش‌هایی از آن از شبکه سه سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش خواهد شد.

ثقتی در ادامه ضمن تشکر از همکاری دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در استان و صداوسیمای مرکز گیلان، گفت: برنامه امسال با حمایت و مشارکت بخشداری مرکزی و سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت برگزار می‌شود.

مسئول هیئت روضات الحسین(ع) رشت در پایان یادآور شد: از دیگر برنامه‌های این هیئت در محرم امسال، برگزاری مراسم سوگواری با عنوان «بوی خوش حسین(ع)» از شامگاه دوشنبه ۱۹ شهریور به مدت ۱۱ شب، از ساعت ۲۱:۳۰ در مسجد امام‌رضا(ع) گلسار به سخنرانی حجت‌الاسلام پوررضا و مداحی ذاکران اهل‌بیت(ع) و ویژه مراسم ظهر عاشورا همراه با اجرای تعزیه است.

لازم به ذکر است همایش بزرگ شیرخوارگان حسینی(ع) همزمان با اولین جمعه ماه محرم، با همکاری مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر(ع) در بیش از پنج هزار نقطه ایران و جهان برگزار می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.