محمد صفایی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، یکی از برجسته ترین آرای گرفته شده را مربوط به رفع تصرف از هشت هزار و 686 متر از اراضی موقوفه حکیم ربانی عنوان و اضافه کرد: این اراضی موقوفه که در بلوار شهید انصاری رشت واقع شده، توسط شخصی که مستاجر موقوفه بوده اما به مقررات اوقاف تمکین نکرده و پرداخت اجاره نداشت؛ از چندین سال پیش در تصرف بود.
وی خاطر نشان کرد: پس از اخطارهای اولیه و عدم تمکین متصرف به مقررات اوقاف، اداره اوقاف رشت با طرح شکایت از متصرف موفق شد به نفع موقوفه رای دریافت کرده و این اراضی موقوفه را از تصرف خارج کند.
وی ادامه داد: نیت موقوفه حکیم ربانی هزینه برای فقرا و مساکین، پرورشگاه یتیمان و نشر معارف اسلامی است و بر این اساس شخص متصرف با عدم پرداخت اجاره موقوفه باعث شد تا نیت واقف به مدت چند سال در موارد یاد شده، اجرایی نشود.
صفایی صیانت از موقوفات را یکی از رسالت های اساسی سازمان اوقاف دانست و بیان کرد: ادارات اوقاف پس از اطلاع از تصرف ملک موقوفه یا عدم پرداخت اجاره موقوفه ابتدا با اخطار به متصرف سعی در راهنمایی او براساس قوانین دارند و اگر متصرف تمکین نکرد علیه وی در محکام قضایی شکایت انجام می گیرد.
بر اساس آخرین آمار، استان گیلان دارای بیش از 900 بقعه و افزون بر سه هزار موقوفه و 20 هزار رقبه است.
7286/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.