شهرام مصاحب روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برخیرانندگان سرویس های مدارس، تجربه و صلاحیت فنی لازم را ندارند و والدین باید در انتخاب آنها برای رفت و آمد فرزندان خود به مدرسه توجه کنند.
وی ادامه داد: بر اساس مقررات موجود، دارندگان گواهینامه رانندگی ب یک یا پایه سوم، حق رانندگی به عنوان سرویس رفت و برگشت مدارس را ندارند و در صورت بروز تصادف، جبران خسارات آن و بهره مندی از بیمه با مشکل مواجه می شود.
مصاحب بیان کرد: اگرچه خانواده ها در تعیین سرویس مدارس فرزندان خود مختارند اما گاه به علت احترام به رانندگان آشنا، از بررسی صلاحیت حرفه ای و نوع گواهینامه آنها سر باز می زنند و زمینه خطر و خسارت های غیرقابل جبران به وجود می آید.
رئیس سازمان حمل و نقل شهرداری آستارا به والدین توصیه کرد با انتخاب سرویس مدارس فرزندان خود از میان خودروهای دارای برچسب شهرداری، از بروز حوادث ناگوار جلوگیری کنند و در صورت بروز حادثه، از مزایای بیمه برخوردار شوند.
حدود 400 دستگاه تاکسی درون شهری، یک هزار و 250 تاکسی تلفنی، 70 تاکسی بی سیم و 800 تاکسی روستایی و بین شهری زیر نظر سازمان حمل و نقل شهرداری آستارا فعالیت می کنند.
سال تحصیلی 97-98 با شرکت حدود 16 هزار دانش آموز در مدارس آستارا آغاز خواهد شد.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.
7124/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.