یونس رنجکش روز سه شنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا افزود: ابهام در دخل و خرج طرح ساحلی، مورد پذیرش نیست و بر اعمال شفافیت در هزینه ها و مخارج و پرداخت به موقع حقوق عوامل اجرایی آن تاکید شده است.
وی بیان کرد: مهلت فعالیت طرح ساحلی صدف تا پایان شهریور ماه است اما در صورت موافقت دستگاه های متولی با تمدید آن، امکان بهره مندی گردشگران از خدمات گردشگری و درآمدزایی برای عوامل اجرایی آن در سایر ماه ها نیز فراهم خواهد شد.
فرماندار بندر آستارا ادامه داد: این شهرستان علاوه بر جمعیت ثابت، در طول سال میزبان میلیون ها گردشگر و مسافر داخلی و خارجی است و سه طرح سالمسازی در آن برای تفریح در ساحل دریای خزر فعال است.
بخشدار لوندویل آستارا نیز گفت: مدیریت ضعیف و ابهام در دخل و خرج سال گذشته طرح ساحلی صدف این بخش، دغدغه مردم و مسئولان بود و امسال منابع و مصارف مالی آن با نظارت مستمر، شفاف و بخشی از بدهی های سال قبل نظیر بهای آب و برق پرداخت شده است.
احمد قدیمی بیان کرد: هزینه ورود هر گردشگر به این طرح ساحلی نسبت به سال قبل افزایش نیافته اما شمار گردشگران آن، به علت مشکلات اقتصادی مردم به یک چهارم سال قبل کاهش یافته است.
وی ادامه داد: طرح ساحلی صدف در سال گذشته 2 و نیم ماه فعال بود و حقوق عده ای از همیاران پلیس و ناجیان غریق آن پرداخت نشده بود، اما امسال با وجود افزایش هزینه نگهداری و خدمات، از اوایل بهار تا پایان شهریور ماه فعال است و حقوق عوامل اجرایی معوق نشده است.
وی افزود: درآمد این طرح ساحلی برای تامین هزینه خدمات، حقوق عوامل اجرایی و نظافت آن صرف می شود و امسال تاکنون 2 بار به حساب مالی آن رسیدگی و سود حاصله به حساب تعاونی دهیاران بخش لوندویل واریز شده است.
بخشدار لوندویل گفت: این طرح محل سودآوری نیست بلکه به منظور خدمات رسانی به گردشگران و استقبال از مسافران دایر شده و برای ده ها نفر زمینه اشتغال فراهم کرده و در پایان شهریورماه، به درآمد و هزینه های آن به طور دقیق رسیدگی و سود مازاد به حساب تعاونی دهیاران واریز خواهد شد.
رئیس شورای اسلامی روستای سیبلی نیز گفت: طرح ساحلی صدف در محدوده این روستا 17 هکتار وسعت و 25 دکه خدماتی دارد و حدود 100 نفر در آن به عنوان دکه دار و فروشنده مشغول کار هستند و 35 عامل اجرایی نظیر 10 عضو هیات نجات غریق، 10 همیار پلیس، شش کارگر متفرقه، یک نفر راننده و سه نفر فروشنده بلیت در آن شاغل شده اند.
بهرام آژند افزود: مسئول یا فروشنده هر دکه به پرداخت 30 میلیون ریال بابت اجاره آن یا محل فعالیت متعهد شده و روزانه 50 تا 100 خودرو گردشگران به این طرح وارد می شود و با وجود کاهش گردشگر نسبت به سال قبل، شمار مسافران ورودی در برخی مناسبت ها نظیر اعیاد قربان و غدیرخم افزایش یافته بود.
وی ادامه داد: بهای بلیت ورود به طرح سالمسازی صدف 50 هزار ریال است و حدود 20 درصد آن به حساب اداره حفاظت محیط زیست و بقیه بعد از تامین هزینه ها، به حساب تعاونی دهیاران بخش لوندویل واریز می شود.
آژند گفت: تاکنون یکبار 88 میلیون و 631 هزار و 800 ریال و بار دوم 11 میلیون و 475 هزار ریال به عنوان درآمد مازاد طرح با اطلاع و حضور نماینده بخشداری لوندویل و نماینده تعاونی دهیاران و مسئولان دیگر، به حساب تعاونی دهیاران بخش لوندویل واریز شده و بقیه دخل و خرج ها در پایان شهریور ماه محاسبه خواهد شد.
تعدادی از همیاران پلیس و اعضای هیات نجات غریق فعال در طرح سالمسازی صدف نیز با اعلام دریافت حقوق ماهانه و گاه وجه علی الحساب از سوی مجری و متولی طرح، از مدیریت مالی و شفاف آن ابراز خرسندی و قدردانی کردند و پیگیری مطالبات سال قبل خود را توسط مسئولان امر خواستار شدند.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی علیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان، با سه طرح سالمسازی دریا در 18 و نیم کیلومتر نوار ساحلی خزر و با میزبانی میلیون ها مسافر و تردد 800 هزار گردشگر داخلی و خارجی از مرز آن در سال، یکی از 20 شهر گردشگرپذیر ایران است.
گزارش از عیسی پاشاپور
7124 / 2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.