به گزارش خبرنگار ایرنا یونس رنجکش عصر دوشنبه در جلسه ستاد هماهنگی برنامه های هفته دفاع مقدس در فرمانداری آستارا افزود: انتقال ارزش ها و فرهنگ ایثار و پایداری به نسل جوان از اهمیت زیادی برخوردار است و دستگاه های اجرایی در برگزاری پرشور برنامه های هفته دفاع مقدس مشارکت کنند.
وی بیان کرد: در حوزه دفاع مقدس باید کتاب و مستند تصویری تولید و رشادت های رزمندگان آستارایی با شیوه های مختلف هنری به تصویر کشیده شود.
وی ادامه داد: آستارا قابلیت برگزاری همایش های سراسری و استانی را دارد و باید از ظرفیت بالای گیلان در حوزه دفاع مقدس، برای تقویت برنامه های ایثار و شهادت در آستارا استفاده شود.
رنجکش گفت: فقط با تکیه بر وحدت و برجسته کردن ارزش های ملی می توان توطئه های دشمنان را در جنگ اقتصادی و فرهنگی خنثی کرد و باید از ظرفیت سازمان های مردم نهاد در اجرای برنامه های هفته دفاع استفاده کرد.
فرمانده سپاه ناحیه آستارا نیز در این جلسه گفت: گلباران مزار شهدا، صبحگاه مشترک نیروهای مسلح، برپایی نمایشگاه های فرهنگی در مراکز علمی و فرهنگی، همایش استانی نقش زن در دفاع مقدس و یادواره بزرگ شهدا از برنامه های هفته دفاع مقدس در این شهرستان است.
سرهنگ جهانبخش آرمان افزود: در پیروزی رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس، اقشار مختلف مردم نقش داشتند و باید از توان و ظرفیت بازار، دانشگاه، مساجد و پایگاه های مقاومت در اجرای برنامه ها استفاده شود.
عراق در 31 شهریور 1359 به ایران حمله نظامی کرد و 31 شهریور تا ششم مهرماه به منظور گرامیداشت هشت سال ایستادگی در برابر دشمن متجاوز، هفته دفاع مقدس نام گرفته است.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده و 166 شهید والامقام را به نظام اسلامی تقدیم کرده است.
7105 / 7124
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.