سرهنگ پاسدار حسین آزادی نژاد، سه شنبه شب در مراسم شب شعر دفاع عاشورایی با بیان اینکه شعر و هنر در خط مقدم فرهنگ و اندیشه قرار دارد، اظهار کرد: هدف از برگزاری چنین مراسم هایی انتقال ارزش های دفاع مقدس، بیان جانفشانی دلاور مردان و زنان به زبان شعر برای نسل جوان و آینده است.
وی یادآور شد: شعر در جاودانگی و بقای تمدن‌ها، اندیشه ها و فرهنگ ها نقش بسیار مهم و اساسی در برابر جنگ نرم دارد و رزمندگان ایران در هشت سال دفاع مقدس با از خودگذشتگی و ایثار درس استقامت و پایداری در مقابل استکبار جهانی را به منصه ظهور رساندند.
وی اظهار کرد: هدف از برگزاری آیین های شب شعر گرامی داشت رشادت‌ های حماسی است که توسط دلیرمردان این مرز و بوم در دفاع از وطن در جبهه ‌های حق علیه باطل ایران رقم خورد و برای همیشه در تاریخ پر افتخار ایران ماندگار شد.
همچنین همزمان با هفته دفاع مقدس(31شهریور الی 6مهر ماه) و با حضور فرمانده سپاه ناحیه خاتم از جانبازان و ایثارگران مروست تجلیل شد .
سرهنگ آزادی نژاد، با اشاره به دلاورمردی ها و رشادت های شهدا و رزمندگان در طول هشت سال جنگ تحمیلی، پیروزیانقلاب اسلامی را ثمره همین رشادت ها دانست .
وی بیان اینکه نثارجان و خون شهدا انقلاب و نظام را بیمه کرد، به صبر و استقامت مادران شهدا، خانواده های جانبازان و ایثارگران اشاره کرد و گفت:حقیقتا خانواده های این افراد مظهر صبر و استقامت هستند.
شهرستان خاتم 245جانباز، آزاده و ایثارگر دارد، هم اکنون افتخار میزبانی 10شهید گمنام را نیز دارد.
هرات مرکز شهرستان خاتم در فاصله 240 کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.
7534*2047* خبرنگار: شهلا حیدری** انتشار- عباسقلی اشکورجیری
irnayazdd@
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.