سید کامیار کیمیایی روز دوشنبه در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار ایرنا در رشت اظهار داشت: با توجه به سرمایه گذاری های مناسب فدراسیون تنیس در رده های سنی پایه، هم اینک شاهد رشد روزافزون ورزشکاران این رشته در میادین مختلف بین المللی هستیم.
وی که برای انتخابات ریاست هیات تنیس گیلان در رشت حضور یافت، ادامه داد: هم اینک در رده های سنی پایه، 105 تنیسور ایرانی زیر 14 سال در رنکینگ آسیا قرار گرفته اند که این تعداد طی چهار سال گذشته شامل 20 ورزشکار بود.
به گفته کیمیایی، هم اکنون نیز یکی از ورزشکاران ما برای اولین بار در مسابقه جهانی زیر 14 سال موفق به کسب عنوان قهرمانی شده که این مقام برای اولین بار کسب و باعث افتخار ورزش تنیس کشور است و همچنین در رده سنی بزرگسالان یکی از ورزشکاران ما رتبه و رنکینگ 800 جهان را دارد و هدف ما این است که چند ورزشکار ما بتوانند با ارتقای رتبه خود ، بین 500 تنیسور برتر جهان قرار گیرند.
دبیرکل فدراسیون تنیس به مهمترین برنامه های فدراسیون در سال جاری اشاره و اضافه کرد: تا حدود 2 ماه آینده انتخابات فدراسیون برای برگزیدن رئیس برگزار می شود و علاوه بر آن مسابقات مهمی را پیش رو داریم که می توان به رقابت های دیویس کاپ اشاره کرد که تیم ملی مردان تنیس ایران در این مسابقات حضور می یابد.
وی ادامه داد: همچنین تیم ملی تنیس بانوان در رقابت های تنیس فد کاپ شرکت می کند و با توجه به اقدامات انجام شده، مسابقات تنیس قهرمانی کمتر از 12 سال و کمتر از 14 سال آسیا نیز به میزبانی ایران طی سال جاری برگزار خواهد شد.
کیمیایی گفت: با میزبانی رقابت ها ، به طور حتم شاهد پیشرفت ورزشکاران ما در این رشته خواهیم بود و امیدواریم که بتوانیم با برنامه ریزی های مناسب، میزبانی های بیشتری را دراختیار بگیریم.
وی یادآور شد: فدراسیون تنیس در رده های سنی پایه، سرمایه گذاری های مناسبی انجام داده و به طور حتم تا چهار سال آینده شاهد حضور قدرتمند تنیسورهای دختر و پسر ایرانی در رقابت های قاره کهن خواهیم بود.
وی به مشکلات این رشته در سطح کشور نیز اشاره و بیان کرد: هر تنیسوری که بتواند به صورت حرفه ای فعالیت کند، باید 40 هفته در سال مسابقه دهد که این امر مستلزم هزینه های زیاد است و در این راستا باید اسپانسرها به این رشته ورزشی کمک کنند و همچنین برای برگزاری مسابقات، نیازمند اسپانسرهای قدرتمند هستیم.
کیمیایی اظهار داشت: در بخش زمین های موجود رشته تنیس در استان های کشور نیز مشکلاتی داریم چون در بعضی استان ها گرچه زمین مناسب موجود است، اما امکان ساخت وجود ندارد و همچنین در بعضی از استان ها مربیان زیادی وجود هستند اما متاسفانه با کمبود زمین این رشته مواجه ایم.
دبیرکل فدراسیون تنیس در خاتمه تصریح کرد: برای گسترش روزافزون رشته تنیس علاوه بر مساعدت و یاری وزارت ورزش و جوانان، باید شرایطی فراهم شود تا شهرداری ها و آموزش و پرورش نیز در این رشته ورود کنند تا تنیس در بخش همگانی نیز گسترش یابد.
انتخابات ریاست هیات تنیس استان گیلان عصر دیروز (یکشنبه) با حضور پنج کاندیدا در رشت برگزار و در نهایت حجت جاوید طبع پسند با کسب 13 رای از 14 آرای ماخوذه، به عنوان رئیس جدید این هیات انتخاب شد.
7285 / 2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.