آرش سیف اللهیان روز جمعه به خبرنگار ایرنا گفت: امسال حفر شش حلقه چاه عمیق آب کشاورزی در این شهرستان از سوی شرکت آب منطقه ای گیلان هدفگذاری شده و 2 حلقه در روستای کانرود، 2 حلقه در روستای ویرمونی و 2 حلقه در روستاهای خسرومحله و دربند حفر می شود.
وی افزود: سنجش پمپاژ چاه عمیق روستای کانرود آغاز شده و بعد از تجهیز سه حلقه چاه حفر شده، عملیات حفر سه حلقه چاه دیگر آغاز خواهد شد.
رئیس اداره منابع آب آستارا بیان کرد: هزینه حفاری و تجهیز هر چاه عمیق برای بهره برداری کامل، سه میلیارد ریال است و از سوی شرکت آب منطقه ای گیلان تامین می شود و با بهره برداری از شش چاه مد نظر، تعداد چاه های آب کشاورزی این شهرستان به 31 حلقه افزایش خواهد یافت.
سیف اللهیان ادامه داد: اداره منابع آب آستارا به 2 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد در حالی که در کمیته برنامه ریزی این شهرستان، فقط 400 میلیون ریال برای آن تصویب شده است.
او گفت: منابع آب کشاورزی آستارا سنتی و ناپایدار است و با وجود کاهش بارش در سال جاری، کمترین تنش آبی را در این شهرستان شاهد بودیم و خسارت قابل توجهی از خشکسالی بر اراضی زراعی وارد نشد.
رئیس اداره منابع آب آستارا هفت رشته رودخانه دائمی، 11 آب بندان با ظرفیت بالغ بر پنج میلیون متر مکعب آب، 25 حلقه چاه و تالاب استیل را از منابع آب اراضی کشاورزی این شهرستان اعلام کرد.
ایرج شیارکار مدیر جهاد کشاورزی آستارا نیز گفت: امسال با وجود مشکلات کم آبی، همه اراضی کشاورزی این شهرستان طبق سال های گذشته زیر کشت رفت و منابع و مصارف موجود آب برای مصرف بهینه، مدیریت می شود.
شش هزار بهره بردار در هفت هزار و 500 هکتار اراضی کشاورزی آستارا به کشت و زرع مشغول هستند و کشت غالب این شهرستان، برنج است.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی علیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.
7124 / 2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.