محمدرضا محدث روز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به حمله چند سگ ولگرد به جمعی از شهروندان آستانه ای که غروب دیروز در پارک ساحلی این شهر رخ داد، اظهار داشت: در این حادثه یک کودک 2 ساله از ناحیه گوش و دست، یک کودک 10 ساله از ناحیه دست، یک مرد 45 ساله از ناحیه پا و یک زن نیز از ناحیه پا دچار گازگرفتگی شدند.
وی با بیان اینکه این حادثه دیدگان به مراکز درمانی انتقال یافته و نسبت به مداوا و واکسیناسیون آنان اقدام شد، افزود: خطر وجود چنین سگ هایی به دفعات در کمیته بررسی سگ های ولگرد و همچنین شورای سلامت شهرستان مورد بررسی قرار گرفته و با وجود پیگیری های مداوم و تاکیدات فرماندار، هیچگونه اقدام جدی از سوی شهرداری انجام نشده است.
به گفته محدث ، جمع آوری و ایجاد جایگاه های نگهداری سگ های ولگرد از مهمترین مسائل عنوان شده در این جلسه ها بوده و باید توجه داشته باشیم که جمع آوری این سگ ها، نیازمند همکاری و مشارکت جدی شهرداری است چراکه آرامش روحی و روانی مردم سلب شده است.
وی وجود سگ های ولگرد در مناطق تفریحی و گردشگری همچون پارک ساحلی آستانه اشرفیه را غیر قابل توجیه ذکر و خاطرنشان کرد: سال گذشته بیش از 200 مورد گازگرفتگی در شهرستان گزارش شد که از این میزان، 15 درصد مربوط به سگ های ولگرد بوده ضمن اینکه امسال هم تاکنون بیش از 100 مورد گازگرفتگی گزارش شده که بین 10 تا 15 درصد آن مربوط به سگ های ولگرد است.
عبدالرضا سلیمانی شهردار آستانه اشرفیه نیز در گفت وگو با ایرنا، عدم توان مالی شهرداری را از دلایل جمع آوری نشدن سگ های ولگرد خواند و گفت: شهرداری به تنهایی قادر به ایجاد جایگاه جمع آوری سگ های ولگرد نیست و نیازمند همکاری و مشارکت محیط زیست و شبکه دامپزشکی است.
وی ساماندهی سگ های ولگرد را فقط جمع آوری آنها ندانست و افزود: برای تحقق این امر نیاز است هزینه های نگهداری همچون درمان ، تامین غذا و ... سگ های ولگرد نیز مورد توجه باشد.
آستانه اشرفیه در 35 کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع است.
7287 / 2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.