عباس خواجه اورسجی روز دوشنبه درگفت ,گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برتری مقابل هند در بازی های آسیایی و قهرمانی مردان و زنان کبدی کار ایران در این رقابت ها، به قدرت نمایی چندین ساله این کشور در آسیا پایان داد اما به این قهرمانی قانع نیستیم و می خواهیم این افتخار در بازی های قهرمانی جهان و دیگر رویدادهای معتبر هم تکرار شود.
وی بیان کرد: سال ها است کبدی ایران در انتظار این طلسم شکنی بود و تلاش ها و برنامه ریزی های زیادی برای رسیدن به این هدف انجام داد که ثمره آن کسب طلای معتبرترین رویداد ورزش آسیا در اندونزی بود.
رییس فدراسیون کبدی افزود: برگزاری اردوهای متعدد، انتخاب کادر فنی کاربلد و امتحان پس داده و برگزیدن بهترین نفرات برای تیم ملی اعزامی با نگاه عدالت محور و شایسته محور موجب اعزام بهترین نفرات به جاکارتا شد.
اورسجی به حضور 11 گلستانی در تیم های ملی کبدی مردان و زنان اعزامی به اندونزی اشاره کرد و گفت: گلستان مهد کبدی ایران است که سال ها پرچمدار این رشته در کشور و پرورش دهنده ملی پوشان با تجربه و با انگیزه بوده است.
وی به برخی اخبار مربوط در مورد نداشتن آی دی کارت و شایعه اهانت به کادرفنی و بازیکنان تیم ملی حین برگزاری مسابقات نیز اشاره کرد و افزود: همه این موارد کذب و به دلیل دشمنی با کبدی بوده و خوشبختانه آسیبی به روند رو به رشد این رشته در بازی های آسیایی وارد نشد.
رییس فدراسیون کبدی ادامه داد: مگر می شود رییس فدراسیون یک کشور که عضو ژوری و یکی از مسوولان برگزاری مسابقات است آی دی کارت و مجوز ورود به سالن محل برگزاری بازی ها را نداشته باشد.
اورسجی در مورد اهانت به سرمربی و بازیکنان تیم ملی زنان نیز گفت: افراد توهین کننده اگر چه با من یا فرد خاصی دچار مشکل بودند اما حق نداشتند این پیروزی های بزرگ را زیر سوال برده و کام شیرین خانواده بزرگ کبدی را تلخ کنند.
وی بیان کرد: بی توجه به همه این اتفاقات خود را برای کسب موفقیت ها ی بزرگتر آماده کرده و می کوشیم با استفاده از همه ظرفیت ها، افتخارات بیشتری برای کبدی به دست آوریم .
اورسجی بیان کرد: انتقال دفتر کنفدراسیون کبدی جهان و آسیا به ایران یکی از اهداف است که می تواند این رشته را با تحولی بزرگ و پیشرفتی فراوان مواجه کند.
وی همچنین از احداث آکادمی ملی کبدی در تهران خبر داد و گفت: ساخت این مجموعه روند رو به رشد این رشته به خصوص در رده های سنی پایه را تسریع خواهد کرد.
فاضل اتراچالی، ابوالفضل مقصودلو، محمداسماعیل مقصودلو، محسن مقصودلو، میثم عباسی، ابوذر مهاجر و محمد ملاک، گلستانی های تیم ملی مردان ایران در رقابت های آسیایی جاکارتا 2018 بودند.
همچنین زهرا عباسی و صدیقه جعفری نمایندگان گلستان در تیم ملی کبدی زنان در این رقابت ها بودند.
غلامرضا مازندرانی سرمربی تیم ملی مردان و زهرا رحیمی نژاد سرپرست تیم ملی زنان هم گلستانی بودند.
از 27 ورزشکار گلستانی اعزامی به بازی های آسیایی جاکارتا در 10 رشته ورزشی ، تاکنون 2 مدال طلا در کبدی مردان و زنان به دست آمده است.
در دوره گذشته بازی های آسیایی که در اینچئون کره جنوبی برگزار شد 20 ورزشکار رشته های گوناگون از گلستان اعزام شدند که حاصل تلاش آنها 2 نقره تیمی در کبدی زنان و مردان، 2 طلا در والیبال و والیبال نشسته مردان، یک نقره والیبال نشسته زنان و یک برنز قایقرانی بود.
بازی های آسیایی 2018 از 27 مرداد در جاکارتا آغاز و تا هشتم شهریور ماه ادامه دارد.
3091/1648
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.