به گزارش خبرنگار ایرنا آیت الله سیدکاظم نورمفیدی روز یکشنبه در سومین همایش اسوه های صبوری که به مناسبت روز بین المللی یادبود و گرامیداشت قربانیان تروریسم در تالار فخرالدین اسعد گرگانی اظهار داشت: در اقصی نقاط دنیا، تروریست ها با حضور و حمایت کسانی که دم از مبارزه با آن می زنند، نشست برگزار می کنند، اما نگاهی به کودکان و مادران مظلوم و بی دفاع یمن ندارند.
امام جمعه گرگان با اشاره به این که ایران همواره با تروریسم در مبارزه است، تصریح کرد: با گسترش تروریسم امنیت جهانی به خطر می افتد.
نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که دشمن دنبال برهم زدن وحدت و همدلی مسلمانان است، یادآور شد: باید با همدلی، هماهنگی و وحدت در برابر توطئه دشمنان ایستادگی کنیم.
استاندار گلستان نیز گفت: امروز کسانی که ادعای مبارزه با تروریسم دارند، خود دارای سابقه تروریستی هستند.
سیدمناف هاشمی اظهارداشت: اسرائیل و آمریکا سرمدار تروریسم در دنیا هستند، اما دیگر کشورها و از جمله کشور ما را تروریستی می دانند.
وی اضافه کرد: ملت ایران نماد وحدت و همدلی بوده و ادامه دهنده راه شهدا هستند.
همچنین نائب رییس انجمن دفاع از قربانیان تروریسم کشور و همسر شهید مصطفی علیمحمدی گفت: ما در این انجمن هر نوع عمل افراطی و تروریستی را نهی می کنیم ‌و به دنبال صلح و آرامش هستیم.
منصوره کرمی اظهارداشت: این انجمن از سال 84 راه اندازی شد و یکی از اهداف آن اعلام صلح دوست بودن ملت ایران است.
وی با بیان این که در کشور 17 هزار قربانی ترور داریم، ادامه داد: تلاش داریم تا همگان آگاه شوند که ملت ما قربانی تروریسم بوده و امروز به دنبال دوستی و صلح است.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گلستان هم گفت: تروریسم در فرهنگ ایرانی جایی ندارد و یک واژه وارداتی است و به عنوان یک نفرت و رخدادی تلخ به آن نگریسته می شود.
علی اصغر فاضلی اظهارداشت: ایرانیان از اول انقلاب به اشکال مختلف قربانی تروریسم بوده اند، آن را خوب می شناسند و در پی صلح جهانی هستند.
3014 /1648
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.