سرهنگ ابراهیم پرسا روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بررسی ها نشان می دهد که از میان مجرمان شناسایی شده در حوزه فضای مجازی استان 81 درصد مرد ، 57 درصد متاهل و 62 درصد داری مدرک دیپلم و پایین تر بوده و مابقی با وجود تحصیلات عالی به فعالیت های مجرمانه در فضای مجازی اقدام کرده اند.
وی بیان کرد: همچنین افراد حاضر در رده سنی 26 سال به بالا با 68 درصد دارای بیشترین تخلف در فضای مجازی استان هستند، مابقی تخلفات در رده های سنی 17 تا 25 سال با 22 درصد و زیر 17 سال با 10 درصد اتفاق می افتد.
رییس پلیس فتا گلستان افزود: بیشترین تخلف انجام شده در سال 97 برداشت غیرمجاز از حساب های بانکی با حدود 52 درصد، هتک حیثیت با 33/33 درصد و کلاهبرداری رایانه ای با 4 درصد بوده است.
سرهنگ پرسا ادامه داد: با انجام فعالیت های آموزشی و برگزاری دوره های آگاه سازی برای رده سنی و گروه های شغلی متفاوت میزان ارتکاب جرم استان در مقایسه با سال گذشته تغییر کرده و وقوع برخی جرم ها کاهش محسوسی دارد.
وی گفت: در 5 ماهه اول سال گذشته هتک حیثیت دارای بیشترین فراوانی ارتکاب جرم در گلستان بود که امسال این جرم با کاهش حدود 50 درصدی در رده دوم قرار گرفته است.
رییس پلیس فتا گلستان بیان کرد: اگر چه میزان وقوع جرم برداشت غیرمجاز از حساب های بانکی در گلستان امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 234 درصد رشد یافته اما هتک حیثیت و کلاهبرداری اینترنتی به ترتیب 38 و 67 درصد کمتر شده است.
به گفته وی، پارسال 95 درصد پرونده های فضای مجازی استان به شناسایی متهم منجر شد ،اما امسال این رقم تاکنون 75 درصد بوده که با پیگیری مداوم و اشراف اطلاعاتی پلیس فتا، بقیه متهمان در آینده نزدیک دستگیر خواهند شد.
وی گفت: سهولت دسترسی به شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها، افزایش تعداد کاربران و ضریب نفوذ بالای اینترنت در استان به رشد تخلفات در این حوزه کمک کرده است ،اما با تلاش بیشتر دستگاه ها برای کاهش این آمار تلاش می شود.
رییس پلیس فتا گلستان بیان کرد: دسترسی آسان همه افراد وگروه های سنی به اینترنت، ضرورت توجه خانواده ها به فرزندان در استفاده از این فناوری را بیشتر کرده است.
3091/1648
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.