به گزارش خبرنگار ایرنا، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان ظهر یکشنبه در این آیین گفت: مدیران باید با تلاش بیشتری فعالیت کنند زیرا منابع محدود دولتی با در نظر گرفتن تنگناهای اخیر کمتر از قبل خواهد شد و کاهش 27/5 تا 30 درصدی بودجه سال جاری شهرستان ها بیانگر این موضوع است.
میرمحمد غراوی در ادامه افزود: شهرستان آزادشهر دارای ظرفیت های فراوان و گوناگون در زمینه های مختلف همچون واقع شدن در محل اتصال شمال به جنوب و کریدور ترانزیتی، بهره مندی از منابع طبیعی و جاذبه های بی بدیل گردشگری است که هر کدام می تواند در حوزه خود به خوبی در راستای توسعه محوری ایفای نقش نماید.
معاون استاندار گلستان با اشاره به وضعیت استان در سطح کشور بیان کرد: رشد ناخالص استانی در سطح کشور 1/2 می باشد که این رقم بسیار ناچیز بوده و دلیل آن عدم توجه به ظرفیت های استان است و از همین رو باید با فعال تر کردن محورهای ظرفیت دار در منطقه، این رقم را بهبود ببخشیم.
وی گفت: چنانچه تلاش کنیم رشد ناخالص را بالا ببریم به توسعه نیز خواهیم رسید در غیر اینصورت مشکلات بیکاری و افت اقتصادی در استان برطرف نخواهد شد.
در ادامه این مراسم مدیرکل منابع طبیعی استان گلستان نیز گفت: یکی از تهدیدات جدی که منابع طبیعی را در استان گلستان تهدید می کند حریق است و از عمده دلایل آن می توان به هم مرز بودن اراضی کشاورزی و جنگلی و بالا بودن سطح خشکی استان گلستان نسبت به دو استان شمالی دیگر اشاره نمود.
ابوطالب قزل سفلو افزود: وجود 880 هزار هکتار مرتع در گلستان که بیشتر از استان های دیگر می باشد این توانایی را ایجاد کرده که چنانچه برنامه های مناسبی ارائه شود از این میزان می توان در راستای بهبود وضعیت زمین استفاده کرد.
وی با اشاره به ظرفیت های شهرستان آزادشهر در بخش منابع طبیعی بیان کرد: طرح ترسیب کربن یکی از نقاط قوت شهرستان می باشد که براساس اجرایی شدن کاشت گیاهان دارویی نظیر زعفران و گل گاو زبان هم به اقتصاد منطقه کمک شایانی کرده و هم مهاجرت روستا به شهر، حالت معکوس یافته است.
مدیرکل منابع طبیعی استان گلستان افزود: سیل خیز بودن منطقه از جمله تهدیدات محسوب می شود و اجرای طرح های آبخیزداری یکی از راه های قابل توجه برای مقابله با این بلای طبیعی است و از همین رو در روستاهای فاضل آباد،کوه میان و تیل آباد شهرستان آزادشهر طرح های آبخیزداری درحال اجرا و بعضا بهره برداری است.
فرماندار شهرستان آزادشهر نیز در این مراسم گفت: جذب 4000 میلیارد ریال از سرمایه های بخش خصوصی در شهرستان آزادشهر یکی از برنامه های جدی مدیران شهرستانی برای بهبود وضعیت اقتصادی است که برخی از این پروژه ها انجام شده و برخی دیگر در شرف انجام است.
سیدرسول حسینی افزود: فعالیت بی وقفه مدیران دستگاه های شهرستانی باعث بهبود چشمگیر وضعیت اشتغال منطقه شده و کسب رتبه اول استان در ایجاد اشتغال روستایی از جمله این موفقیت ها است.
وی با انتقاد از برخی مدیران شهرستانی گفت: شهرستان آزادشهر 64 مدیر دارد که از بین این تعداد تنها 22 تن در این منطقه زندگی می کنند و 42 نفر دیگر خارج از محدوده شهرستانی سکونت دارند که باید این موضوع نیز مدنظر مسئولان استان قرار گیرد.
به گزارش ایرنا به مناسبت گرامیداشت هفته دولت در شهرستان آزادشهر 107 پروژه اقتصادی و عمرانی به بهره برداری رسید و عملیات اجرایی 15 طرح نیز در بخش های مختلف آغاز شد.
اعتبار این طرح ها مجموع طرح های هفته دولت شهرستان آزادشهر 800 میلیارد ریال است و با بهره برداری از طرح های اقتصادی و اشتغالزا برای 109 نفر شغل ایجاد می شود.
شهرستان 95 هزار نفری آزادشهر در شرق گلستان قرار دارد.
9433/1860
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.