به گزارش روابط عمومی استانداری مازندران ، ربیع فلاح روز پنجشنبه در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان ، افزود : در مجموع 364 طرح قابل واگذاری تملک دارایی های سرمایه ای در استان شناسایی شده بود که پیش از این 234 طرح به بخش خصوصی واگذار شده است.
استاندار مازندران بر ضرورت پرهیز از موازی کاری در زمینه ایجاد اشتغال تاکید کرد و گفت : مسیر ایجاد اشتغال و برنامه ها و سیاست دولت در این راستا روشن است و در تحقق سیاست ها و اهداف اشتغال پیش بینی شده باید برنامه ای همه جانبه و یکپارچه تدوین و از موازی کاری دوری شود.
مقام عالی دولت در مازندران با تاکید بر این که آسیب ها و مشکلات پیش روی تحقق برنامه اشتغال در سال 96 مشخص و در اجرای برنامه لحاظ شود ، افزود : فرمانداران برای رصد مسایل اشتغال و نظارت بر ایفای وظایف دستگاههای اجرایی در این راستا مجدانه به میدان بیایند.
رئیس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی مازندران ، ایجاد 43 هزار شغل تعهد شده از سوی استان در سال 96 را موضوعی مهم در این راستا دانست و با بیان این که 15 هزار شغل مورد تعهد از بخش مشاغل خرد و خانگی پیش بینی شده است، گفت: بالغ بر 130 میلیارد تومان از بند د تبصره 16 برنامه قانون بودجه سال 96 برای تحقق 15 هزار اشتغال خانگی و خرد اختصاص یافته که باید به صورت متوازن و متعادل با نظارت فرمانداران در شهرستان ها دنبال شود.
وی با اشاره به اختصاص بیش از یکهزار و 400 میلیارد تومان اعتبار به مازندران برای ایجاد اشتغال و تقویت تولید در سال 96، افزود : مجموعه اعتبارات اشتغال استان باید با راهبری درست و به صورت هدفمند در راستای تحقق برنامه های دولت در این خصوص صرف شود.
فلاح با اشاره به این که در برنامه های اشتغال سال 96 کشور ، ایجاد یکصد هزار شغل از محل کسب و کار آی تی و آی سی تی پیش بینی شده است ، اظهار داشت : با توجه به برخورداری مازندران از زیرساخت های آی تی و آی سی تی ، پنج هزار شغل از این تعداد سهم استان است که در خصوص مقدمات و روند انجام این مهم با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات مذاکره شده است .
خبرنگار : زهره کرمی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
7330/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.