به گزارش ایرنا، سید محمد حسینی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: 11 سرمایه گذار بخش خصوصی استان در شهرستان اراک و بقیه در شهرستان های محلات، کمیجان، خمین، ساوه و دلیجان در طرح های تاسیسات گردشگری مشارکت کرده اند که شماری از این طرح ها بهره برداری شده و عملیات اجرایی تعداد کمی نیز در مراحل پایانیاست.
وی اظهار کرد: میرات تسهیلات اعطایی برای این طرح ها در مجموع نزدیک به 150 میلیارد ریال بوده است.
حسینی تصریح کرد: 30 سرمایه گذار جدید دبرای مشارکت در اجرای طرح های خوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان جذب شده اند که پرونده امور مشارکتی آنان در حال پیگیری و اخذ مجوزهای قانونی است.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی ابراز امیدواری کرد: با انجام این اقدامات جهش مطلوبی در طرح های سرمایه گذاری تاسیسات گردشگری و خدماتی استان ایجاد شود.
حسینی بیان کرد: پس از توسعه گردشگری، اشتغالزایی نخستین هدف اداره کل میراث فرهنگی در جذب سرمایه گذار است، زیرا اشتغال در این حوزه به صورت مستقیم و غیر مستقیم از پتانسیل بالایی برخوردار است و همواره یکی از عوامل مد نظر مسئولان در راستای ایجاد منابع درآمدی است.
وی خاطرنشان کرد: ایجاد نزدیک به هزار و 500 شغل ثابت در طرح های گذشته اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در استان مرکزی گواهی از شرایط مطلوب سرمایه گذاری در این حوزه است.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: تاسیسات گردشگری عاملی مهم برای ایجاد اشتغال غیر مستقیم است و به عنوان مثال منطقه نمونه گردشگری آبگرم محلات یکی از طرح های موفق استانی در این راستا است چرا که اشتغالزایی باعث رونق اقتصادی منطقه شده و سرمایه گذاری عامل مهم پیشرفت و تحول وضعیت خدمات رسانی، اشتغال آفرینی و توسعه پایدار است.
حسینی اظهار کرد: توسعه صنعت گردشگری و اشتغالزایی ارتباط مستقیم با افزایش سرمایه گذاری دارد و علاوه بر حمایت از سرمایه گذاران تمهیدات لازم در راستای تسهیل مسیر قانونی به کار گرفته خواهد شد.
بیش از 2 هزار جاذبه گردشگری در استان مرکزی شناسایی شده که 850 اثر تاکنون در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.
7114/6013/خبرنگار: شیما کریمی***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.